REKLAMA 1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP #1]

Dlaczego potrzebujemy polskiej marki samochodów elektrycznych?

  • 11 marca 2020 12:38
  • Autor: AMC
Reklama

Polska wchodzi w erę elektromobilnej rewolucji, a oczekiwana zmiana na rynku motoryzacyjnym może się dokonać w sposób skokowy. Nie podlega dyskusji sam fakt nieuchronnej transformacji rynku motoryzacyjnego. W chwili obecnej rozgrywa się rynkowa walka o standardy, rozwiązania oraz podział rodzącego się rynku. Ważne jest aby to polskie firmy oraz polska gospodarka korzystały na tej unikatowej szansie jaką daje elektryczna motoryzacja – podkreśla Piotr Zaremba, prezes ElectroMobility Poland.

Dodaje, że choć na pierwszy rzut oka liczby bezwzględne nie są imponujące to elektromobilność w Polsce od kliku lat konsekwentnie się rozwija – przybywa samochodów i stacji ładowania, rośnie zainteresowanie kierowców tego typu pojazdami, pojawiają się nowe rodzaje usług takich jak elektryczny carsharing, firmy energetyczne rozwijają nowe modele biznesowe związane z elektromobilnością oraz testują nowe rozwiązania technologiczne. W zgodnej opinii ekspertów w najbliższych latach transport elektryczny zrewolucjonizuje także polski rynek samochodowy.

- Elektromobilność przestała już być mglistą wizją przyszłości, a staje się technologiczną i biznesową rzeczywistością, która z jednej strony inspiruje coraz większą rzeszę konsumentów, wskazując jednocześnie kierunki rozwoju motoryzacji na całym świecie – podkreśla.

Zdaniem eksperta samochody elektryczne obecnie kojarzone jako drogie i mało praktyczne będą stawać się coraz bardziej dostępne. Według niezależnych firm analitycznych około 2022 r., koszt utrzymania auta elektrycznego (TCO) będzie niższy niż porównywalnego auta spalinowego. Elektromobilność wspiera polityka koncernów motoryzacyjnych, które masowo rozwijają i wprowadzają na rynek auta elektrycznych, także inwestują w badania i rozwój technologii – przede wszystkim w ulepszanie platform i baterii do elektryków.

- Szansę na zaistnienie na elektrycznym rynku motoryzacyjnym dostrzegają również niezależne firmy (start upy), które intensywnie pracują nad uruchomieniem produkcji i wdrożeniem na rynek swoich aut. Przykłady takich firm jak Byton, Nio, Lucid czy turecki TOGG pokazują, że we współczesnym świecie nie tylko duże firmy są w stanie wyprodukować samochód – mówi Zaremba.

Strona 1 z 2
REKLAMA 740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]

Komentarze (0)Napisz komentarz

Napisz swój komentarz

SCPRB
Mogą Cię zainteresować
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM #1]