Blockchain poprawi obsługę klientów grupy energetycznej
- 11 maja 2020 10:57
- : : autor: PARA
Mimo poluzowania części obostrzeń związanych z epidemią koronawirusa firmy zachęcają do ograniczania kontaktów osobistych z biurami obsługi klienta i wprowadzają nowe rozwiązania cyfrowe. To może być korzyść i dla przedsiębiorstw, i dla ich klientów.
Tauron testuje narzędzie ułatwiające obsługę klientów online. Chodzi m.in. o możliwość podpisywania dokumentów zdalnie, a także o wyeliminowanie konieczności przesyłania umów w formie papierowej. W tym celu spółka nawiązała współpracę z zespołem specjalistów ds. bezpieczeństwa IT z grupy kapitałowej Billon Group.
– Rozwiązań usprawniających naszą działalność oraz optymalizujących koszty biznesu szukamy na całym łańcuchu wartości, od wytwarzania energii po obsługę klienta – tłumaczy Filip Grzegorczyk, prezes zarządu Tauron Polska Energia. – Wprowadzenie do użytku bezpiecznego cyfrowego narzędzia, ułatwiającego codzienną obsługę klientów to nasza odpowiedź na rozwój technologii cyfrowych i coraz powszechniejszego wykorzystywania ich przez konsumentów – dodaje prezes Taurona.
Obecnie trwa faza testowania. Przy udziale klientów Grupy Tauron sprawdzane jest funkcjonowanie narzędzia do przekazywania takich dokumentów jak taryfy i umowy zawierane za pośrednictwem kanałów elektronicznych. Dzięki temu cały proces zawierania umowy z klientem indywidualnym będzie przebiegał sprawniej i bezpieczniej.
Projekt obejmuje zapisywanie i przechowywanie kompletnych dokumentów w sieci blockchain z możliwością zdalnego podpisu oraz potwierdzenia doręczenia. Klienci Taurona, biorący udział w teście, otrzymują stały dostęp do swoich umów przez platformę internetową, jak również gwarancję ich autentyczności i ochrony przed niepożądanymi zmianami. Zapewnia to właśnie architektura blockchain.
Raz opublikowane dokumenty są dostępne tylko dla osób posiadających odpowiednie dane weryfikacyjne. System zapewnia ciągłość dostępu do dokumentów również po zakończeniu korzystania z danej usługi Taurona. Obecna sytuacja epidemiologiczna wyraźnie pokazuje, jak ważny jest sposób komunikacji pozwalający na komfortowe załatwienie sprawy bez konieczności wizyty w Punkcie Obsługi Klienta, czy odbioru tradycyjnej przesyłki pocztowej.
Trwały, cyfrowy nośnik informacji firmy Billon gwarantuje pełne bezpieczeństwo przechowywanych danych.
– Brak możliwości ingerencji w treść informacji zawartych w opublikowanym dokumencie bez wiedzy stron, odporność na ataki hakerskie, czy zapisywanie plików w rozproszonych bazach danych, zapewniających bezpieczeństwo przechowywania informacji – to kilka z właściwości technologii blockchain – wyjaśnia Wojtek Kostrzewa, prezes Grupy Billon.
To właśnie ta technologia decyduje o wysokim standardzie bezpieczeństwa przetwarzania informacji i pozwala na spełnienie prawnych wymogów stawianych przed trwałym nośnikiem danych.
Test narzędzia umożliwi weryfikację działania technologii i mechanizmów oprogramowania, a także pozwoli ocenić czy rozwiązanie jest wystarczająco przyjazne dla klientów Grupy Tauron.
Współpraca w ramach pilotażu została zainicjowana dzięki uruchomionemu w ubiegłym roku programowi Tauron Progres.