Wodór paliwem przyszłości według Microsoft
- 29 lipca 2020 19:44
- Nie używamy zbyt często generatorów diesla - powiedział Monroe. - Uruchamiamy je raz w miesiącu, aby upewnić się, że działają, i raz w roku poddajemy je testowi obciążenia, aby upewnić się, że możemy prawidłowo przenieść na nie obciążenie, ale średnio pokrywają one przerwy w zasilaniu rzadziej niż raz w roku.
Chociaż centrum danych Microsoft, w którym był używany system wodorowy, również wykorzystuje baterie, aby pokryć czas potrzebny do uruchomienia generatora diesla, konieczne są długoterminowe rozwiązania rezerwowe. Firma jest w trakcie oceny innych rozwiązań, ale profil generacji ogniwa paliwowego wydaje się dobrze dopasowany do jego wymagań.
- Samochodowe ogniwo paliwowe ma taki sam czas reakcji, jak generator diesla - powiedział Monroe. - Może się szybko włączyć. Może być gotowy do pełnego obciążenia w ciągu kilku sekund. Możesz go posadzić, odpuścić, pozwolić mu bezczynnie.
Zamiast siedzieć bezczynnie przez większość czasu, jak robią to generatory diesla, Microsoft widzi rolę infrastruktury wodorowej poza zapewnianiem zapasowego zasilania. - Cała ta infrastruktura stanowi dla firmy Microsoft szansę odegrania roli w tym, co z pewnością będzie bardziej dynamicznym rodzajem ogólnej optymalizacji energetycznej, którą świat będzie wdrażał w nadchodzących latach - powiedział Lucas Joppa, dyrektor ds. Ochrony środowiska w firmie.
Joppa powiedział również, że jest wiele do zrobienia, aby zwiększyć skalę wytwarzania, transportu i dystrybucji wodoru, aby taka gospodarka mogła się rozwinąć, a Microsoft powiedział, że jest zaangażowany w rozmowy o tym, jak może pobudzić takie zmiany.