WydarzeniaOpinie
REKLAMA 1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP #1]

Chcemy kupować ekologicznie

  • 21 października 2020 09:48
  • Autor: AMC
Reklama

Europejczycy chcą bardziej ekologicznych zakupów, nawet w dobie koronawirusa – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie firmy Tomra. Aż 85 proc. respondentów przyznaje, że należy ponownie przemyśleć sposób postępowania z opakowaniami jednorazowymi.

Wielu z nich już teraz unika tworzyw sztucznych podczas zakupów. Ale do zmian swoich nawyków konsumpcyjnych są gotowi głównie młodsi Europejczycy, w wieku od 18 do 29 lat. To niektóre z wniosków płynących z badania przeprowadzonego na zlecenie Tomra wśród mieszkańców Niemiec, Francji, Norwegii i Wielkiej Brytanii. Polacy również chcą bardziej ekologicznych opakowań, ale nie chcą płacić za recykling – pokazuje z kolei badanie przeprowadzone przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych.

Jak wynika z badania, większość respondentów ze wszystkich krajów (85 proc.) uważa, że nadszedł czas, aby zająć się tematem dalszego postępowania z opakowaniami jednorazowymi. Trzech na czterech Niemców twierdzi, że już teraz unikają tworzyw sztucznych podczas zakupów. We Francji i Wielkiej Brytanii odsetek ten jest również wysoki i wynosi odpowiednio 71 proc. i 72 proc., podczas gdy w Norwegii jest znacznie niższy i wynosi 56 proc.

Co więcej, nawet w czasie pandemii ponad połowa ankietowanych wskazała, że chciałaby widzieć mniej opakowań plastikowych. Ale ochrona zakupów spożywczych i związane z tym dodatkowe opakowania plastikowe, to rozwiązanie popierane przez jedynie 10 proc.respondentów.

Wiele osób nie jest gotowych płacić więcej, aby towary mogły być produkowane lub pakowane w sposób bardziej zrównoważony: we Francji 50 proc. badanych odrzuca dodatkowe wydatki w tej kwestii, w Wielkiej Brytanii – 49 proc., Niemczech – 47 proc., a w Norwegii – 45 proc. Im starsza badana grupa wiekowa, tym mniejsza gotowość do płacenia więcej – dotyczy to wszystkich krajów. Wzrasta ona nieznacznie w grupie wiekowej 60 lat i więcej.

Strona 1 z 3
REKLAMA 740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Mogą Cię zainteresować
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM #1]