REKLAMA 1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP #1]

Lotos Kolej z najnowocześniejszą lokomotywą w Europie

  • 20 listopada 2020 12:08
  • : : autor: AMC
Reklama

Lotos Kolej – drugi największy kolejowy przewoźnik w Polsce pod względem pracy przewozowej i lider na rynku przewozów towarów niebezpiecznych – powiększa swoją flotę o najnowocześniejszą w Europie wielosystemową lokomotywę Vectron. Pojazd został zakupiony przy wsparciu z funduszy Unii Europejskiej, za pośrednictwem Centrum Unijnych Projektów Transportowych na realizację przewozów intermodalnych. Dostawa lokomotywy planowana jest w 2021 r.

Zakup lokomotywy Vectron został zrealizowany w ramach projektu dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej, przy bardzo dobrej współpracy z Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Świadczenie usług przewozowych na wysokim poziomie wymaga niezawodnego taboru trakcyjnego, a takim z pewnością jest lokomotywa Vectron. Mamy doświadczenie w eksploatowaniu tej lokomotywy, która cechuje się dobrymi parametrami trakcyjnymi, jest łatwa w obsłudze, gwarantując maszynistom wysoki komfort i bezpieczeństwo pracy - podkreśla Anatol Kupryciuk, prezes Zarządu Lotos Kolej.

Vectrony to najnowocześniejsze na rynku europejskim, uniwersalne lokomotywy o modułowej konstrukcji umożliwiającej łatwe dostosowanie do wymogów użytkowania i specyfiki jazdy w różnych krajach i różnych warunkach eksploatacyjnych.

Lokomotywa powstawała z myślą o realizacji różnorodnych zadań przewozowych. Podstawowym założeniem była wydajność i opłacalność wykonywania zadań trakcyjnych w ruchu krajowym i transgranicznym, zarówno pasażerskim jak i towarowym w Europie.

Transport intermodalny w Polsce rośnie rokrocznie o kilkanaście procent, a inwestycje w nowoczesne wielosystemowe elektryczne lokomotywy liniowe będą decydowały o jego dalszym rozwoju w naszym kraju – mówi Piotr Dybowski, dyrektor ds. sprzedaży lokomotyw Siemens Mobility 

W Polsce ponad 50 lokomotyw Vectron zostało zakupionych przez PKP Cargo, DB Cargo Polska, Cargounit (Industrial Division) oraz Laude Smart Intermodal. Do tej grupy dołączyła firma Lotos Kolej.

Cieszymy się, że Lotos Kolej, czołowa w Polsce firma zajmująca się transportem kolejowym, będzie mogła korzystać z rozwiązań oferowanych przez Vectrony. Branża kolejowa docenia możliwości tego pojazdu, co potwierdzają realizowane zamówienia na ponad 1000 lokomotyw, z których ponad 900 dostarczonych do 50 klientów z całej Europy przejechało już ponad 360 milionów kilometrów – mówi Krzysztof Celiński, prezes Siemens Mobility Sp. z o.o.

Nowa lokomotywa Vectron MS dla Lotos Kolej dysponuje mocą 6,4 MW, jest wyposażona w system ETCS zgodny z obecnie obowiązującymi specyfikacjami (Baseline 3) oraz rozwija maksymalną prędkość 160 km/h.

Lokomotywa posiada homologację na Polskę, Niemcy, Austrię, Czechy, Słowację, Węgry, przy czym pojazdy z platformy Vectron zostały dopuszczone do eksploatacji aż w 20 europejskich krajach.

Zakup lokomotywy Vectron został zrealizowany w ramach projektu Zakup nowoczesnego taboru przez firmę LOTOS Kolej, dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej.

– Lotos Kolej, dzięki pozyskaniu lokomotyw i wagonów-platform, staje przed szansą zwiększenia swoich udziałów w rosnącym rynku przewozów intermodalnych. Ponadto, istotny jest dla nas fakt, że będziemy mieli możliwość frachtu również poza granicami Polski, na szlakach międzynarodowych – dodaje Jaromir Falandysz, wiceprezes Zarządu Lotos Kolej.

Lokomotywa została kupiona z wykorzystaniem funduszy unijnych za pośrednictwem Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT) na wsparcie rozwoju transportu intermodalnego.

Celem konkursu Rozwój Transportu Morskiego, Śródlądowych Dróg Wodnych i Połączeń Multimodalnych, organizowanego przez CUPT, jest dofinansowanie podmiotów w ramach działania OŚ Priorytetowa III tak, aby wydatnie zwiększyć rozwój sieci drogowej TEN-T i samego transportu multimodalnego.

 

REKLAMA 740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Mogą Cię zainteresować
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM #1]