Nagroda dla Coradia iLint - pierwszego na świecie pociągu wodorowego
- 25 stycznia 2021 15:45
- : : autor: AMC
Projekt innowacyjnego pociągu wodorowego Coradia iLint koncernu Alstom, zrealizowany na zlecenie Landesnahverkehrsgesellschaft Niedersachsen (LNVG), uhonorowano tegoroczną nagrodą European Railway Award.
Carmen Schwabl, dyrektor zarządzająca LNVG, odebrała ją podczas zorganizowanej online uroczystości. LNVG wraz ze swoimi partnerami rozpoczął testowanie wodoru jako paliwa w ramach regularnej obsługi pasażerskiej.
- Niecodziennie zdarza się, że organ publiczny inicjuje zmianę technologiczną w tak szerokim zakresie, a następnie w niej uczestniczy. Dzięki naszym partnerom w fazie testowej udało się nam jako pierwszym wprowadzić to przełomowe rozwiązanie w zakresie obsługi pasażerskiej w Dolnej Saksonii. Naszym celem było zaoferowanie prawdziwej alternatywy dla diesla, przygotowanie nowego rozwiązania do eksploatacji i wprowadzenie go na pierwszą trasę w ramach codziennej obsługi pasażerskiej - mówi Carmen Schwabl, dyrektor zarządzająca LNVG.
Od września 2018 do końca lutego 2020 roku dwa pociągi Coradia iLint koncernu Alstom z powodzeniem pokonały ponad 180 tysięcy kilometrów w ramach regularnej obsługi pasażerskiej. Obecnie trwa seryjna produkcja tej innowacyjnej jednostki. Pierwsze seryjne pociągi napędzane wodorem wejdą do regularnej eksploatacji w Niemczech w 2022 r.
Coradia iLint Alstom
Cieszymy się, że nasz klient został uhonorowany nagrodą za innowacyjny projekt pociągu wodorowego. Nasz wspólny projekt Coradia iLint jest wyrazem odważnego zaangażowania w zrównoważoną mobilność poprzez wprowadzanie najnowocześniejszych technologii. Dziś możemy być bardzo dumni z Coradii Ilint – pierwszego i jedynego na świecie pociągu wodorowego - mówi Gian Luca Erbacci, Senior VP Alstom w Europie.
Coradia iLint to pierwszy na świecie pociąg pasażerski wyposażony w ogniwa paliwowe do przetwarzania wodoru w energię elektryczną. Pociąg jest w pełni bezemisyjny i cichy, a co najważniejsze emituje jedynie parę wodną i wodę.
Pociąg został wyposażony w kilka innowacyjnych rozwiązań: technologię czystej konwersji energetycznej, umożliwiającą elastyczne magazynowanie energii w bateriach oraz inteligentny system zarządzania mocą napędową i dostępną energią. Zaprojektowany specjalnie do użytku na niezelektryfikowanych trasach, zapewnia czystą i zrównoważoną obsługę linii kolejowych przy zachowaniu wysokiego poziomu osiągów.
Nagroda European Railway Award jest przyznawana corocznie od 2007 roku przez UNIFE (Związek Europejskiego Przemysłu Kolejowego) i CER (Wspólnotę Kolei Europejskich oraz Zarządców Infrastruktury Kolejowej) za wybitne osiągnięcia w rozwoju zrównoważonego ekonomicznie i ekologicznie transportu kolejowego.