WydarzeniaOpinie
REKLAMA 1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP #1]

Google czwarty rok z rzędu korzysta w 100 proc. z energii odnawialnej

  • 23 kwietnia 2021 11:24
  • Autor: AMC
Reklama

W 2020 r. Google po raz czwarty z rzędu zdołał pokryć 100 proc. swojego globalnego zużycia energii elektrycznej zakupami energii ze źródeł odnawialnych. Google, jako pierwsze tak duże przedsiębiorstwo, osiągnął ten cel po raz pierwszy w 2017 r. i od tego czasu konsekwentnie utrzymuje ten stan. Łącznie firma podpisała umowy na zakup energii z ponad 50 projektów generujących energię ze źródeł odnawialnych o łącznej mocy 5,5 gigawata - to mniej więcej równowartość mocy, jaką generuje milion dachów z panelami fotowoltaicznymi - informuje biuro prasowe Google.

W komunikacie czytamy, że osiągnięcie 100-procentowego pokrycia zapotrzebowania zakupami energii odnawialnej było możliwe pomimo rosnącej ilości obliczeń wykonywanych w centrach danych Google. Tym większym wyzwaniem było to w 2020 roku, w którym znaczna część aktywności społecznej przeniosła się do internetu, o czym świadczy ponad bilion minut rozmów, jakie w ubiegłym roku przeprowadzili użytkownicy Google Meet i Duo. 

- Istotnym elementem tej strategii jest ograniczanie zużycia energii pomimo rosnącego zwiększenia zakresu działań firmy. Naukowcy odkryli niedawno, że w ostatniej dekadzie zużycie energii elektrycznej w centrach danych na całym świecie utrzymywało się na niemal niezmienionym poziomie, mimo że zapotrzebowanie na zdolności obliczeniowe wzrosło aż o 550 procent. Google jest liderem tego trendu: w porównaniu z sytuacją sprzed pięciu lat dostarcza obecnie około siedem razy więcej mocy obliczeniowej przy zużywaniu tej samej ilości energii elektrycznej. Ubiegłoroczne osiągnięcie Google zawdzięcza również globalnemu pakietowi umów dotyczących energii odnawialnej, który ogłosił pod koniec 2019 r. - czytamy.

Wsparcie dla klientów Google Cloud w zmniejszaniu emisji

Jako operator najczystszej chmury obliczeniowej w branży, Google współpracuje także z rosnącą grupą klientów z tej branży, którzy koncentrują się na zmniejszeniu wpływu swoich operacji na emisję dwutlenku węgla. Około 26 proc. liderów IT przyspieszyło w ubiegłym roku realizację projektów związanych z redukcją emisji. 

- Aby pomóc klientom w realizacji tego celu, Google udostępnił średni godzinowy wskaźnik Carbon Free Energy Percentage (CFE proc.) dla większości regionów Google Cloud. Teraz udostępnia także nowe narzędzie wykorzystujące te dane - wyszukiwarkę regionów Google Cloud - które pomaga klientom wybrać region Google Cloud w oparciu nie tylko o takie parametry jak cena czy opóźnienia dla użytkowników końcowych, ale także ślad węglowy generowany przez obliczenia dokonywane w danym regionie - informuje Google.

Do 2030 r. Google zamierza przejść na korzystanie z energii bezemisyjnej 24/7 w każdym miejscu, w którym prowadzi działalność. Google wyjaśnia w nowym materiale, że osiągnięcie tego celu oznacza odejście od modelu zerowej emisji netto, czyli emituj i kompensuj, a zamiast tego dążenie do zera absolutnego, które oznacza całkowity brak emisji dwutlenku węgla. Więcej informacji na temat postępów Google można znaleźć w komunikacie prezesa Google Sundara Pichaia z okazji Dnia Ziemi 2021.

REKLAMA 740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]

Komentarze (0)Napisz komentarz

Napisz swój komentarz

GATOU
Mogą Cię zainteresować
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM #1]