Przewidują wzrost sprzedaży instalacji PV o 30 proc.
- 25 maja 2021 11:07
- : : autor: AMC
Hymon przewiduje wzrost sprzedaży instalacji fotowoltaicznych o jedną trzecią dzięki współpracy z koncernem Blaupunkt, który wchodząc na polski rynek fotowoltaiki zaoferuje panele, inwertery i magazyny energii. Moduły będą w całości opierały się na najnowszej technologii podłoży krzemowych M-10 - informuje spółka.
Według najnowszego badania, przeprowadzonego przez Instytut Energetyki Odnawialnej na potrzeby raportu Rynek Fotowoltaiki w Polsce 2021, w ciągu ostatnich lat udział w sprzedaży modułów monokrystalicznych wzrósł do 98 proc. rynku, niemal wypierając moduły polikrystaliczne.
‒ Blaupunkt wchodzi na nasz rynek, oferując wyłącznie moduły monokrystaliczne, opierające się na technologii podłoży krzemowych M-10, która zastępuje przestarzałą technologię M-6 i jest uznawana za przyszłość ‒ mówi Damian Krzaczek, wiceprezes spółki Hymon. ‒ Rozwiązanie gwarantuje większą wydajność i moc instalacji fotowoltaicznych ‒ dodaje.
Hymon wybrał urządzenia Blaupunkta po przeanalizowaniu oferty 700 producentów. Panele fotowoltaiczne, konwertery i magazyny energii przeszły specjalistyczne testy, przeprowadzone w Laboratorium Badawczym należącym do spółki.
‒ Moduły posiadają opatentowaną technologię, która pozwala osiągać większą wydajność przy słabszym oświetleniu w porównaniu z innymi produktami o podobnej mocy ‒ wyjaśnia Damian Krzaczek. ‒ Dzięki jej zastosowaniu panele mają niższą rezystencję obwodów wewnętrznych.
Oferowane będą panele o mocy 400 Wp i 450 Wp, na podłożach krzemowych M10, z osiąganą sprawnością na poziomie 20,5-20,8 proc. Dodatkowym wyznacznikiem jakości modułów Blaupunkta jest 15-letnia gwarancja.
Natomiast w falownikach zastosowano najnowsze rozwiązania technologiczne, dzięki którym udało się obniżyć ich wielkość, zachowując jednocześnie sprawność na poziomie 99 proc. Wkrótce Hymon wprowadzi również falowniki hybrydowe oraz współpracujące z nimi banki energii marki Blaupunkt.
‒ Dzięki pozyskaniu nowego partnera biznesowego rozszerzamy zakres oferty o pompy ciepła, w których zastosowano komponenty od znanych producentów, jak Hitachi, Danfoss i Grundfos, oraz autorskie rozwiązania elektroniczne ‒ dodaje wiceprezes Krzaczek.
Tarnowska spółka, która w ubiegłym roku osiągnęła przychody wysokości 306 mln PLN, a w tym roku planuje zwiększyć je do 500 mln, będzie wyłącznym dystrybutorem urządzeń PV produkowanych przez Blaupunkta i jako jedyna w Polsce wprowadzi je do sprzedaży na początku czerwca.