Zapłacą za usunięcie azbestu
- 3 lutego 2020 16:40
- : : autor: AMC
Mieszkańcy Rudy Śląskiej, którzy chcą w tym roku usunąć ze swoich posesji azbest, do 16 marca mogą zgłaszać się do Urzędu Miasta. Miasto wystąpi w ich imieniu z wnioskiem o dofinansowanie z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Dofinansowanie może wynieść nawet 100 proc. kosztów kwalifikowanych. W ub.r. udało się w ten sposób usunąć 6,5 t wyrobów z azbestem.
Projekt skierowany jest do osób fizycznych będących właścicielami obiektów, na których wykorzystywane były wyroby zawierające azbest i zostały wpisane do powiatowego programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest na terenie azbest na terenie miast lub do Bazy Azbestowej prowadzonej przez Ministerstwo Rozwoju.
Zgodnie z warunkami naboru prace będą musiały zakończyć się do 30 września br. Kosztami kwalifikowanymi zadania, tzn. takimi, na które można uzyskać dofinansowanie, są koszty związane z demontażem wyrobów zawierających azbest, zbieraniem wyrobów wcześniej zdemontowanych, transportem i unieszkodliwianiem wyrobów z azbestem.
- Wysokość dofinansowania może wynosić do 100 proc. kosztów kwalifikowanych, ale zależeć będzie od wielkości przyznanego miastu dofinansowania – zaznacza Ewa Wyciślik, naczelnik Wydziału Ochrony Środowiska i Górnictwa.
Wykonawcą prac będzie jeden przedsiębiorca, wybrany przez miasto w przetargu. Natomiast ewentualne wydatki związane z zakupem i montażem nowych pokryć dachowych, elewacji czy innych elementów budowlanych leżą po stronie właścicieli nieruchomości. Przed przystąpieniem do prac wnioskodawcy będą musieli zgłosić roboty budowlane lub wystąpić o pozwolenie na budowę, zgodnie z obowiązującym prawem budowlanym.