REKLAMA 1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP #1]

Alstom prezentuje innowacje na targach TRAKO 2021

  • 22 września 2021 13:59
  • : : autor: AMC
Reklama

Alstom wprowadził na polskie tory pierwsze pociągi dużych prędkości Pendolino oraz wdrożył pierwszy w Polsce Europejski System Zarządzania Ruchem Kolejowym (ERTMS) poziomu 2.

- Obecnie 20 pociągów Pendolino każdego dnia przemierza 21 tys. km, docierając do 34 polskich miast. Natomiast 100 nowoczesnych lokomotyw Traxx użytkowanych jest przez przewoźników pasażerskich i towarowych w całej Polsce. Ponadto piętrowe pociągi Twindexx eksploatowane są przez Koleje Mazowieckie, a niskopodłogowe tramwaje Flexity usprawniają transport miejski w Krakowie, Gdańsku i Łodzi. Wagony wyprodukowane przez Alstom stanowią 25 proc. floty warszawskiego metra. Na większości głównych linii kolejowych w Polsce, a także na 1. oraz 2. linii Metra Warszawskiego oraz w 8 polskich miastach, użytkowane są systemy sterowania ruchem kolejowym zaprojektowane i wyprodukowane przez Alstom - mówi Sławomir Nalewajka, Dyrektor Zarządzający Alstom w Polsce, na Ukrainie i w Krajach Bałtyckich, Artur Fryczkowski.

Pierwszy na świecie i jedyny sprawdzony w komercyjnej eksploatacji pociąg wodorowy – Coradia iLint – jest cichy i w pełni bezemisyjny, emituje jedynie parę wodną i wodę. Zastąpienie trakcji spalinowej technologią ogniw paliwowych umożliwia całkowicie ekologiczną eksploatację pociągu z osiągami dorównującymi spalinowym zespołom trakcyjnym, co oznacza, że Coradia iLint może jeździć według tego samego rozkładu jazdy, co pociągi spalinowe, z tą samą prędkością maksymalną 140 km/h oraz porównywalnymi osiągami w zakresie przyspieszania i hamowania. Pojemność pasażerska może osiągnąć 300 pasażerów, a zasięg pociągu wynosi 1000 kilometrów na jednym tankowaniu. Coradia iLint został sprawdzony w komercyjnym ruchu pasażerskim w Niemczech oraz przetestowany w Austrii i Holandii.

Lokomotywa Traxx DC3 z modułem dojazdowym, czyli funkcją Last Mile, to nowa generacja sprawdzonych lokomotyw Traxx stanowiących najnowocześniejszą platformę czteroosiowych lokomotyw w Europie. Jest ona przeznaczona do ruchu na wszystkich typach linii kolejowych zasilanych w systemie 3 kV DC. Lokomotywa Traxx DC3 ułatwia dostęp do niezelektryfikowanych obszarów, takich jak bocznice kolejowe i terminale, umożliwiając zastosowanie nowych koncepcji logistycznych. Zwiększona siła pociągowa wraz z zaawansowaną kontrolą przyczepności umożliwia większe obciążenie, niż w przypadku porównywalnych lokomotyw. Nowa generacja lokomotyw Traxx została zaprojektowana tak, aby ograniczać zużycie energii, zapewnić najwyższą wydajność trakcyjną oraz umożliwić inteligentne zarządzanie energią.

Lokomotywy Traxx są najbardziej rozpowszechnione w Europie, dopuszczone do użytku w 20 krajach i przemierzają rocznie ponad 300 milionów kilometrów. Sprawdzone w wielu różnych zastosowaniach, spełniają wysokie oczekiwania operatorów pod względem niezawodności, dostępności i łatwości utrzymania, jak również niskich kosztów operacyjnych.

Strona 2 z 3
REKLAMA 740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Mogą Cię zainteresować
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM #1]