Jaki będzie świat po pandemii?
- 23 września 2021 13:00
- : : autor: AMC

fot. EEC 2021
Świat po pandemii, rozmowy o trendach przyszłości, najbardziej aktualne tematy i dogłębna analiza gospodarki – to bilans XIII Europejskiego Kongresu Gospodarczego i 6. European Tech and Start-up Days (20-22 września br.). Organizator, Grupa PTWP, planuje kolejną edycję największego spotkania biznesowego Europy Centralnej w dniach 25-27 kwietnia 2022 r.
XIII EEC i 6. European Tech and Start-up Days (20-22 września br.) w liczbach to: ponad 100 debat z udziałem 500 prelegentów w trakcie trzech dni, blisko 9 tys. zarejestrowanych uczestników, w tym 5,7 tys. biorących udział stacjonarnie w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. Sesje tematyczne i wydarzenia towarzyszące relacjonowali przedstawiciele ponad 100 tytułów medialnych. Kongresowe debaty zostały odtworzone w czasie rzeczywistym 290 tys. razy.
– Cieszy nas tak mocna reprezentacja prywatnego biznesu w XIII Europejskim Kongresie Gospodarczym i 6. European Tech and Start-up Days. W organizację tegorocznej edycji włączyło się ponad 120 partnerów. Skala i zainteresowanie Kongresem pokazują, że jesteśmy na drodze do powrotu do normalności, jeśli chodzi o konferencje biznesowe i sektor wydarzeń. Chcemy i potrzebujemy spotkań bezpośrednich, podczas których nawiązujemy relacje, inicjujemy biznesy, poznajemy nowych ludzi, wykorzystujemy potencjał. Dlatego już teraz zapraszamy na XIV EEC do Międzynarodowego Centrum Kongresowego w Katowicach, 25-27 kwietnia 2022 r. – mówi Wojciech Kuśpik, prezes Grupy PTWP, inicjator i organizator Europejskiego Kongresu Gospodarczego.
Sesja inauguracyjna XIII EEC poświęcona była gospodarce w czasie odbudowy, rozmowie o tym, jacy jesteśmy po pandemii, zmianach w społecznej świadomości, nowych modelach zachowań, globalnej i europejskiej geopolityce. Wśród wiodących nurtów XIII EEC znalazły się także m.in. zielona transformacja, Europejski Zielony Ład, międzynarodowy handel i relacje gospodarcze, cyfryzacja oraz konsument w czasach nowej normalności.
– Włączenie się w budowę gospodarki, która rozwija się bez konieczności niszczenia planety, może być korzystne dla wszystkich. By osiągnąć nasz cel, musimy działać wspólnie. Potrzebujemy przedsiębiorców, inwestorów, miast takich jak Katowice. Potrzebujemy odważnych pomysłów. Nie możemy dłużej opierać gospodarki na węglu – mówiła podczas otwarcia XIII Europejskiego Kongresu Gospodarczego Ursula von der Leyen, przewodnicząca Komisji Europejskiej.
– Pytanie, które przed nami stoi, to nie: czy dojdzie do transformacji gospodarki, ale jak możemy przyspieszyć ten proces – dodała.
Było też o rewolucji w handlu.
– Jeżeli klient jest królem, to nasza planeta jest królową. Jeśli te dwa byty są w stanie razem koegzystować, to mamy szczęśliwe królewskie małżeństwo – powiedział Rafał Brzoska, prezes InPost.
– Dostawa do paczkomatu oszczędza 75 proc. emisji CO2 na każdą przesyłkę. Dziś nikt nie ma wątpliwości, że jeśli w ciągu 9 lat nie zmienimy naszych zachowań na bardziej przyjazne planecie, to nasze wnuki nie będą w stanie żyć w normalnym świecie – dodał.
– Chcemy, by nasi konsumenci mogli kupić wszystko, czego potrzebują, a nasi partnerzy osiągali sukces w skali globalnej. Drugi aspekt to atrakcyjne ceny. Chcemy, by ludzie, którzy robią zakupy przez Amazon, byli pewni, że to im się opłaca – wyjaśnił Mourad Taoufiki, dyrektor generalny Amazon.pl.
– Następny czynnik to wygoda zakupów, w tym szybka dostawa. Chcemy mieć tutaj 10 centrów i wykorzystać całą infrastrukturę, by spełniać wszystkie oczekiwania klientów – dodał.
– Słowo wygoda zupełnie zmieniło swoje znaczenie. Obecnie wygoda polega na tym, że klient chce być traktowany indywidualnie, że cała oferta jest skierowana do niego tak, iż czuje się w centrum uwagi. Nie da się tego zrobić inaczej jak tyko przez bezpośredni kontakt, np. poprzez aplikację taką jak nasza – mówił Tomasz Suchański, prezes Żabka Polska.
– Przypomniał, że aplikacja Żabki ma 6 mln użytkowników. – Dzięki temu wiemy o klientach bardzo dużo i jesteśmy w stanie im zaproponować rozwiązania indywidualne. Np. proponujemy piwo w momencie, kiedy ktoś ogląda mecz. Możemy komunikować się bezpośrednio z klientem, to nie jest możliwe nawet przez Facebooka – mówił.
– Chcemy mniej posiadać, m.in. ze względu, na koszty jakie się z tym wiążą, np. ubezpieczenia czy serwisy. Dochodzi też do tego wątek ekologiczny - nie musisz posiadać, by korzystać - przekonują działacze na rzecz środowiska. Nasz model wpisuje się w gospodarkę obiegu zamkniętego – podkreślał Wojciech Rokosz, Co-founder, CEO Plenti.