REKLAMA 1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP #1]

Sunday Energy zapowiada dalszą ekspansję zagraniczną

  • 3 listopada 2021 09:04
  • : : autor: AMC
Reklama

Zarząd Sunday Energy podjął decyzję o rozszerzeniu działalności handlowej na kraje Europy Zachodniej. Spółka dotychczas realizowała sprzedaż paneli i komponentów OZE na Węgrzech i w krajach bałtyckich. Planuje w listopadzie opublikować raport finansowy za III kwartał br., w którym firma sprzedała 100 pomp ciepła (czterokrotny wzrost kw./kw.). W tym okresie spółka uruchomiła Outlet OZE typu marketplace: SundayMarket.pl oraz rozpoczęła sprzedaż paneli premium marki ZNShine pokrytych grafenem, które wykazują właściwości samooczyszczające i są trudnopalne - czytamy w informacji prasowej.

Działalność spółki opiera się na imporcie i sprzedaży klientom profesjonalnym paneli fotowoltaicznych oraz innych komponentów OZE. Spółka kieruje swoją ofertę również do klientów indywidualnych i rozwija projekty deweloperskie własnych farm fotowoltaicznych. Dodatkowo oferuje usługi wsparcia dla instytucji finansujących rynek OZE.

– Cenne doświadczenia z rynku węgierskiego i pierwsze transakcje sprzedaży w krajach bałtyckich skłaniają nas do decyzji o rozszerzeniu działalności naszej spółki o kolejne rynki zagraniczne. W 2022 roku zamierzamy oferować produkty OZE pod marką Sunday Energy w krajach Europy Zachodniej. Rozwój spółki poza Polską opiera się na współpracy z partnerami z rynków lokalnych i decyzja o wejściu do poszczególnych regionów zależy od efektów rozmów z potencjalnymi kontrahentami. Z drugiej strony naszym podstawowym rynkiem jest i pozostanie rynek krajowy, na którym generujemy większość przychodów – mówi Michał Sochacki, prezes Zarządu Sunday Energy.

Jak dodaje, współpraca w oparciu o model partnerski umożliwia zaoferowanie klientom zagranicznym oferty produktowej zgodnej z dedykowaną dla odbiorców krajowych, z drugiej spółka zyskuje know how i wiedzę dotyczącą specyfiki lokalnych rynków i ich uwarunkowań.

Rozwijanie działalności zagranicznej wpisuje się w tendencje obserwowane na rynkach europejskich. Celem UE było osiągnięcie w 2030 roku 33 proc. udziału energii pozyskiwanej z OZE. W lipcu Komisja Europejska zaproponowała podniesienie poziomu do 40 proc., który ma znaleźć się w nowelizacji dyrektywy dot. odnawialnych źródeł energii.

W Polsce według Agencji Rynku Energii w sierpniu łączna moc zainstalowana w OZE wyniosła 14,9 GW, co stanowiło 27,9 proc. udziału w miksie energetycznym kraju. W tym, moc zainstalowana w fotowoltaice to 5,97 GW (+106,6 proc. r/r). Zainstalowana moc w PV przekroczyła cel Polityki Energetycznej kraju (5,1 GW), wyznaczony na 2025 rok.

III kwartał 2021 roku był najbardziej udanym okresem dla naszej spółki od rozpoczęcia działalności operacyjnej z początkiem poprzedniego roku. W kontekście oczekiwania na debiut Sunday Energy na rynku NewConnect, chcielibyśmy przedstawić naszym akcjonariuszom raport finansowy za III kwartał br. Dokument zamierzamy opublikować w połowie listopada – uzupełnia Michał Sochacki.

Spółka w III kwartale uruchomiła platformę handlu komponentami OZE: SundayMarket.pl. Outlet online pozwoli spółce szybciej rozwinąć nowe linie biznesowe, związane m.in. z oferowaniem klientom paneli i urządzeń OZE z rynku wtórnego. Użytkownicy platformy mają dostęp do bazy kontrahentów, mogą ich oceniać i zgłaszać zapotrzebowanie na usługi demontażu instalacji PV, oferowane przez Sunday Energy. 

REKLAMA 740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Mogą Cię zainteresować
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM #1]