REKLAMA 1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP #1]

Wiemy, gdzie energia słoneczna jest najpopularniejsza

  • 7 grudnia 2021 14:18
  • : : autor: AMC
Reklama

Portal fotowoltaikaonline.pl przeanalizował dane pochodzące z tysięcy zapytań ofertowych z całej Polski, które wpłynęły w okresie od stycznia 2020 r. do września 2021 r. Z raportu wynika, że największym zainteresowaniem energia słoneczna cieszy się w woj. mazowieckim (14,5 proc. w skali kraju), śląskim (12,1 proc.) i wielkopolskim (10,7 proc.). Ogromne zainteresowanie w tych regionach potwierdzają też dane dotyczące beneficjentów programu Mój Prąd. Największa liczba dotacji (ponad 27 tys.) popłynęła do mieszkańców woj. wielkopolskiego i śląskiego, a nieco mniejsza do mazowieckiego i małopolskiego.

Z raportu wynika też, że wschodnie regiony Polski, które do tej pory nie wykazywały większego zainteresowania energią słoneczną, również zaczynają się na nią otwierać. Największy wzrost liczby zapytań w pierwszych trzech kwartałach 2021 r. portal fotowoltaikaonline.pl odnotował w woj. podlaskim i lubelskim (odpowiednio o 40 proc. i 37 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku).

Najbliższa przyszłość fotowoltaiki stoi jednak pod znakiem zapytania, co wynika przede wszystkim z nowych przepisów, które zgodnie z zapowiedziami rządu, mają wejść w życie 1 kwietnia 2022 r. Eksperci wskazują, że niekorzystne dla prosumentów rozliczanie na zasadzie net-billingu może zahamować rozwój fotowoltaiki w Polsce, szczególnie w kontekście mikroinstalacji. Na razie jednak trudno ocenić, jakie skutki faktycznie przyniosą planowane zmiany i jak bardzo ucierpi na tym cała branża.

- Co ciekawe, w ostatnim kwartale 2021 r. zapowiedzi zmian w przepisach spowodowały, że boom na fotowoltaikę dodatkowo przybrał na sile, a liczba zapytań bije wcześniejsze rekordy. Obecnie zauważamy ogromny wzrost, co żartobliwie można nazwać „fotowoltaiką last minute”. Osoby składające zapytania otwarcie wskazują, że chcą zdążyć przed nowym sposobem rozliczania – mówi Adrianna Płonka z portalu fotowoltaikaonline.pl.

Strona 2 z 2
REKLAMA 740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Mogą Cię zainteresować
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM #1]