REKLAMA 1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP #1]

Miedziowa strategia na nowe czasy

  • 27 stycznia 2022 15:40
  • : : autor: MD
Reklama

Dynamika zmian, które miały miejsce w ostatnich latach sprawiły, że konieczne było zaktualizowanie dokumentu.

Więcej i lepiej – tak można najkrócej opisać nową strategię KGHM Polska Miedź, której założenia zostały przyjęte w styczniu przez radę nadzorczą, a w minionym tygodniu przedstawiona przez zarząd koncernu. W dokumencie do dotychczasowych czterech kierunków rozwoju - czyli elastyczności, efektywności, ekologii i e-przemysłu - dołączyła energia. Dlatego teraz można już mówić o Strategii „5E”.

Zgodnie z dokumentem - który ma obowiązywać do 2030 r. z horyzontem roku 2040 - krajowa produkcja miedzi ma być na poziomie 600 tys. t oraz zwiększeniu ma ulec produkcja w zagranicznych aktywach. Spółka od lat przykłada także znaczną uwagę do kwestii energetycznych. Dlatego w strategii zapisano, że ponad połowa konsumowanej energii ma pochodzić z własnych źródeł.

Dynamiczne przemiany
Spółka wskazała, że od uchwalenia strategii na lata 2019-2023 minęły trzy lata, a w konsekwencji dynamicznych przemian, które miały miejsce w tym czasie w szeroko pojętym otoczeniu, dokonano przeglądu i odświeżenia przyjętych założeń strategicznych.

W gronie czynników, które sprawiły, że konieczna stała się aktualizacja dokumentu wskazano zmiany w w otoczeniu makroekonomicznym o znaczeniu strategicznym dla branży wydobywczej, a w szczególności wynikającymi z zielonej transformacji. Oceniono także, że potrzebne jest doprecyzowania działań spółki w aspekcie wejścia na ścieżkę dekarbonizacji i zaangażowania na rzecz ochrony klimatu. Koncern chce również zabezpieczyć dostępu do bazy surowcowej dla przyszłej produkcji miedzi, ale także podjąć działania w kierunku rozwoju zdolności wydobywczych w obszarze innych metali i surowców mineralnych. Celem jest ponadto intensyfikacja w obszarze wdrażania innowacji w ciągu technologicznym. KGHM celuje także w uzyskanie przewagi konkurencyjnej i rozwój w nowych, perspektywicznych obszarach biznesowych.

Strona 1 z 2
REKLAMA 740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Mogą Cię zainteresować
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM #1]