PKN ORLEN na temat pozwu o stwierdzenie nieważności uchwały połączeniowej Grupy Lotos
- 30 sierpnia 2022 10:07
- Opracowała: AMC
W odniesieniu do wartości marki Grupy LOTOS należy podkreślić, że na wyniki sprzedaży wpływa nie tyle wartość samej marki, co jej rozpoznawalność. W przypadku marki ORLEN jest ona niezmiennie najbardziej rozpoznawalna wśród wszystkich operatorów stacji paliw w Polsce. Według badań IRCenter z 2021 r. spontaniczna rozpoznawalność marki ORLEN jest na bardzo wysokim poziomie ponad 90 proc., a markę LOTOS kojarzy spontanicznie mniej niż połowa badanych (46 proc.). Co więcej 57 proc. respondentów to ORLEN wymienia jako pierwszą wśród wszystkich marek stacji paliw (TOM – Top Of Mind Awareness).
W przypadku marki LOTOS ten wynik to zaledwie 7 proc. (Źródło: U&A użytkowników stacji w Polsce, IRCenter, Najnowsze dane z Polski - III 2021). Jednocześnie należy podkreślić, że w ostatnim rankingu Rzeczpospolitej, prezentującym najcenniejsze polskie marki, PKN ORLEN był liderem z wyceną marki na poziomie blisko 10 mld zł, a więc trzy razy większą niż marki LOTOS.