Rekordowa rekrutacja do klas patronackich
- 22 września 2022 14:50
- autor: RED
Blisko 500 uczniów klas pierwszych rozpoczęło rok szkolny z programem „Kompetentni w branży górniczo-hutniczej”. Dzięki wsparciu miedziowego giganta młodzież może liczyć na profesjonalne, świetnie wyposażone pracownie, nowoczesne pomoce szkolne i praktyki w oddziałach KGHM. Najlepsi dostają stypendia, a absolwenci oferty pracy.
Program „Kompetentni w branży górniczo-hutniczej. KGHM – kluczowy partner w kształceniu zawodowym” wystartował w 2018 roku i do tej pory objął kilka tysięcy uczniów szkół z powiatów: legnickiego, bolesławieckiego, lubińskiego, głogowskiego oraz polkowickiego. Uczniowie mogą kształcić się w specjalistycznych kierunkach, jak np.: górnik podziemnej eksploatacji kopalin innych niż węgiel kamienny, operator maszyn i urządzeń przeróbczych, technik hutnik czy technik przemysłu metalurgicznego, ale też w zawodach o bardziej ogólnym profilu, jak elektryk, technik mechanik czy elektromechanik.
Uczestnicy programu mogą liczyć na szerokie wsparcie miedziowej spółki. Młodzież zdobywa wiedzę praktyczną w nowoczesnych pracowniach, które doposaża KGHM. Uczniowie do dyspozycji mają także pomieszczenie imitujące sztolnię, gdzie pod czujnym okiem instruktorów zdobywają wiedzę nt. konstrukcji stalowych. Uczniowie mogą odbyć praktyki w oddziałach miedziowej spółki, a najlepsi dostają stypendium. Dodatkowo w ubiegłym roku szkolnym zorganizowano m.in. „Kompetentny Pogchamp”, czyli jednodniową olimpiadę sportową, czy konkurs „Kompetentny w świat”, którego zwycięzcy wygrali staż w USA.
Dla uczniów, którzy w tym roku dołączają do programu, KGHM przygotował praktyczne gadżety, np. pendrive’y i przybory szkolne.
Program „Kompetentni w branży” zakłada ścisłą współpracę na linii szkoła – KGHM. To pozwala na edukację zgodną z realnymi wymaganiami biznesu oraz najnowszymi osiągnięciami przemysłu miedziowego. Program nieustannie się rozwija i otwiera na nowe kierunki – wkrótce do wspieranych kierunków dołączy technik informatyk czy technik programista.