REKLAMA 1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP #1]

Latające e-taksówki już za trzy lata

  • 24 lutego 2020 09:17
  • Autor: AMC
Reklama

Brazylijski koncern lotniczy Embraer zapowiada pokaz prototypu pierwszego samolotu, mającego w pełni elektryczny napęd. Ma on wznieść się w powietrze już w tym roku, a docelowo stać się powietrzną taksówką – czytamy na elektromobilitypoland.pl.

System chłodzący do transportu dostarczy Parker Aerspace. Maszyna poleci w dziewiczy rejs w 2020 r. Embraer zdecydował się wybrać model Ipanema. Pierwsze loty będą krótkie, 30-minutowe.

Ipanema ma przede wszystkim przyczynić się do rozwoju elektromobilności. Będzie on dalej realizowany do spółki z amerykańskim Uberem w projekcie EmbraerX, który dotyczy budowy samolotów - miejskich taksówek - eVTOL (pionowy start i lądowanie). Taksówka ma być dostosowana do poruszania się po mieście. Będzie niezawodna, tania w użyciu i cicha – podaje elektromobilitypoland.pl.

W czerwcu 2019 r. Uber ogłosił, że australijskie Melbourne będzie jednym z trzech miast, poza Los Angeles i Fort Worth, w których będą testowane powietrzne taksówki. W 2023 r. powinny zostać powszechnie udostępnione. Nie wiadomo jednak, czy będą to na pewno maszyny Embraera. Amerykański gigant transportowy współpracuje również z innymi firmami: Bell, Pipistrel, Aurora Flight Sciences i NASA.

Nad elektrycznym samolotem pracuje wielu producentów. W czerwcu 2019 r. kalifornijska firma Ampaire przeprowadziła pierwszy, testowy lot samolotem Cessna 337 Skymaster, który ma napęd hybrydowo-elektryczny. Z kolei w kwietniu Collins Aerospace pokazał swoje laboratorium, gdzie pracuje nad 1-megawatowym silnikiem, sterem i systemem zasilania opartego na bateriach, które mogą zostać wmontowane w prototyp urządzenia hybrydowego.

Airbus współpracuje z Rolls-Roycem i Siemensem, rozwijając projekt Airbus E-Fan X, w efekcie którego ma się powstać maszyna testowa, również o napędzie hybrydowo-elektrycznym. Jej pierwszy lot planowany jest na 2020 r. Niewielki samolot pasażerski będzie miał cztery silniki o mocy 2MW każdy i zasięg ok. 1500 km. Producent chce w nim używać baterii litowo-jonowych.

REKLAMA 740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]

Komentarze (0)Napisz komentarz

Napisz swój komentarz

JNZOK
Mogą Cię zainteresować
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM #1]