REKLAMA 1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP #1]

Studenci Politechniki Śląskiej skonstruowali elektryczny bolid wyścigowy

  • 30 listopada 2022 16:51
  • Opracowała: AMC
Reklama

Koło Naukowe PolSl Racing należy do najbardziej utytułowanych w historii Politechniki Śląskiej. Jest znane dzięki międzynarodowym sukcesom w projektowaniu bolidów, a także dzięki wyścigom samochodowym Formuła Student, podczas których wielokrotnie studenci PolSl Racing zajmowali miejsca na podium - informuje uczelnia.

Studenci Koła Naukowego PolSl Racing zaprezentowali pierwszy elektryczny bolid klasy Formuła Student. SW-03e, bo tak nazywa się prototyp pojazdu, posiada nowe, elektryczne źródło mocy, a same zmiany konstruktorskie w stosunku do poprzednich projektów o napędzie spalinowym obejmują konstrukcję ramy, zawieszenia oraz pakietu aerodynamicznego.

 – Ten pojazd jest wyjątkowy ze względu na to, że dotyczy bardzo nowoczesnych rozwiązań inżynieryjnych. Studenci zastosowali wiele innowacyjnych rozwiązań, na przykład dyspersyjne materiały kompozytowe, ultralekkie poszycie z włókna, aerodynamika pojazdu została zasymulowana w profesjonalnych oprogramowaniach. Dodatkowo stosowane są systemy kontroli trakcji, systemy sterowania, systemy bezpieczeństwa, nowy system magazynowania energii. Można powiedzieć, że pojazd jest wręcz naszpikowany wieloma nowoczesnymi rozwiązaniami – powiedział opiekun naukowy dr hab. inż. Mirosław Szczepanik, prof. PŚ.

W ocenie liderki zespołu Ewy Kocyan, największym wyzwaniem było sama transplantacja silnika elektrycznego w miejsce silnika spalinowego.

To nie jest tak, że jeden silnik się wyciągnie i włoży w to miejsce ten drugi – powiedziała studentka 5. roku kierunku mechanika i budowa maszyn. Większość elementów pojazdu to autorskie projekty i rozwiązania studentów z PolSl Racing. – To przede wszystkim własny system magazynowania energii, czyli sama bateria. Korzystamy z zakupionych silników komercyjnych, ale bateria jest naszego projektu, jak również całe poszycie i cały pakiet aerodynamiczny, który prezentuje się bardzo ładnie – dodała liderka.

Strona 1 z 3
1800
REKLAMA 740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Mogą Cię zainteresować
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM #1]