Po kampanii Poznaj Atomickich
- 21 grudnia 2022 12:04
- Opracowała: AMC
88% Polaków popiera budowę elektrowni jądrowych w naszym kraju – wynika z badania przeprowadzonego na zakończenie kampanii informacyjno-edukacyjnej „Poznaj Atomickich. Z energią jądrową na co dzień”, zrealizowanej przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska jesienią 2022 r.
- Celem kampanii było uświadomienie społeczeństwu, że energetyka jądrowa to bezpieczne, bezemisyjne źródło energii, które zwiększy nasze bezpieczeństwo energetyczne - powiedziała minister klimatu i środowiska Anna Moskwa.
- W kampanii mówiliśmy o faktach, chcieliśmy, żeby ten temat pojawił się w polskich domach. I to się udało – dodała.
Spoty telewizyjne kampanii „Poznaj Atomickich” obejrzało prawie 25 milionów widzów, a spoty radiowe dotarły do ponad 21 milionów. Stronę internetową kampanii www.gov.pl/polski-atom/poznaj-atomickich odwiedziły ponad 2 miliony osób.
W ramach działań ogólnopolskich realizowano zadania marketingowe i informacyjne w prasie, radio, telewizji oraz Internecie. Polacy mogli zapoznać się ze spotami w radio i TV, jak również z edukacyjnymi audycjami i materiałami wideo zamieszczonymi na stronie kampanii i w mediach społecznościowych. Kampanię wspierali również influencerzy i popularyzatorzy nauki, którzy na swoich kanałach dzielili się wiedzą na temat energetyki jądrowej.
Zgodnie z badaniem opinii, przeprowadzonym na zlecenie resortu klimatu i środowiska na zakończenie kampanii, niemal 9 na 10 respondentów (88,1%) wyraża poparcie dla budowy elektrowni jądrowych w naszym kraju, przy czym 60,3% robi to w sposób zdecydowany.
W badaniu zapytano też, czy budowa elektrowni jądrowej, realizowana we współpracy ze Stanami Zjednoczonymi, będzie miała pozytywny wpływ na bezpieczeństwo geopolityczne kraju. 74,6% Polaków uważa, że tak, przeciwnego zdania jest 6% badanych. Co piąty Polak (19,4%) uważa, że nie wpłynie to na bezpieczeństwo geopolityczne kraju.
Ogólnopolskie badanie na zlecenie Ministerstwa Klimatu i Środowiska zostało zrealizowane przez firmę Research & Grow w listopadzie 2022 r., metodą CATI na reprezentatywnej grupie 2000 Polaków w wieku 15-75 lat.