REKLAMA 1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP #1]

Ateny w 100 % bezemisyjne. Historyczna zmiana w transporcie publicznym

  • 28 lipca 2025 11:23
  • autor: RW
Reklama

Ateńska spółka transportu publicznego OASA jest w trakcie wymiany 130 trolejbusów na 100 nowych autobusów elektrycznych. Linie trolejbusowe funkcjonujące blisko 100 lat mają zostać całkowicie zlikwidowane w 2027 roku. Wtedy po ulicach stolicy Grecji jeździ mają już tylko nowe autobusy elektryczne.

Trolejbusy przewożą ludzi w Atenach według niektórych źródeł nawet od 1929 roku. Chociaż pojazdy były od tego czasu modernizowane, to większość z nich ma dwadzieścia lat i jest mało wydajna.

Warto przypomnieć, że e 2020 roku Ateny i Saloniki ogłosiły, że rozważają rozbudowę swoich flot autobusowych o 1300 pojazdów – w większości elektrycznych. W zeszłym roku w obu miastach do eksploatacji trafiło łącznie 250 autobusów elektrycznych chińskiego producenta Yutong. W lutym 2025 roku greckie Ministerstwo Infrastruktury i Transportu ogłosiło międzynarodowy przetarg na zakup 125 nowych autobusów elektrycznych. 125 autobusów, wszystkie o długości 12 metrów, zostanie objętych obecnym programem zakupu 950 nowych autobusów z technologią przyjazną dla środowiska do 2025 roku. Do końca 2025 roku w Atenach będzie jeździć 900 nowych autobusów.

Na koniec warto zaznaczyć, że trolejbusy komunikacji miejskiej są uzależnione od linii napowietrznych, przez co operatorzy transportu publicznego mają trudności ze zmianą tras z powodu prac budowlanych lub innych utrudnień. Oczekuje się, że nowe autobusy elektryczne znacznie poprawią niezawodność usług transportu publicznego w Atenach, zapewniając większą niezawodność i elastyczność.

REKLAMA 740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Mogą Cię zainteresować
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM #1]