REKLAMA 1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP #1]

Najnowsza prognoza rozwoju elektromobilności w Polsce

  • 18 maja 2020 10:32
  • Autor: AMC
Reklama

– W Polsce, na koniec lutego 2020 r. funkcjonowało 1093 ogólnodostępnych stacji ładowania, co przełożyło się na 2028 punktów. Przez ostatnie 12 miesięcy odnotowano wzrost o prawie 70 proc. Posiadamy jeden z największych udziałów stacji DC w Europie. 30 proc. stacji w Polsce to ładowarki wysokiej mocy – mówi Jan Wiśniewski z PSPA. – Zdecydowana większość z nich, bo ponad 60 proc., jest płatna. Co 10 stacja DC została zlokalizowana w sieci TEN-T.

24 proc. ogólnodostępnych stacji ładowania na polskim rynku znajduje się w obrębie galerii handlowych, 22 proc. na ogólnodostępnych parkingach, a 21 proc. na terenach hoteli. Niemal 9 na 10 publicznych stacji ładowania w Polsce otwarta jest 24 godziny na dobę.

– 44 proc. wszystkich stacji w Polsce znajduje się w sieciach 12 wiodących operatorów infrastruktury ładowania. Największy z nich to GreenWay Polska, z 15 proc. udziałem w rynku. W pierwszej piątce znajdują się także Orlen, Tauron, PGE i Energa – dodaje Jan Wiśniewski.

Ponad połowa wszystkich stacji ładowania w Polsce zlokalizowano w miastach liczących powyżej 100 tys. mieszkańców. Ranking miast z największą liczbą stacji ładowania otwiera Warszawa. Kolejne pozycje zajmują: Katowice, które jako jedyne miasto w Polsce spełnia limit narzucony przez Ustawę o elektromobilności w zakresie minimalnej liczby punktów ładowania, Wrocław, Gdańsk i Kraków. W podziale na województwa, najwięcej stacji zlokalizowanych jest na terenie województwa mazowieckiego, śląskiego, dolnośląskiego, małopolskiego i pomorskiego.

Polish EV Outlook 2020 odpowiada także na pytanie, jakich zmian potrzebuje rynek elektromobilności w Polsce. Na potrzeby publikacji opracowano różne scenariusze rozwoju sektora, w wariantach zakładających wdrożenie zachęt finansowych lub podatkowych, jak również brak wsparcia ze strony państwa. Prognozy uwzględniają ponadto dziesiątki różnych czynników, takich jak wiodące trendy w sektorze motoryzacji, unijne, krajowe i lokalne regulacje prawne, rozwój technologii i postępujące zmiany w nawykach konsumentów, specyfikę rynku polskiego, analizę rynków wysokorozwiniętych, jak również potencjalne skutki pandemii COVID-19.

Strona 2 z 4
REKLAMA 740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]

Komentarze (wyłączono)
Mogą Cię zainteresować

REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM #1]