REKLAMA 1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP #1]

Dwa pierwsze na świecie pociągi wodorowe pomyślnie zakończyły fazę testową

  • 26 maja 2020 10:07
  • Autor: AMC
Reklama

Coradia iLint to pierwszy na świecie pociąg pasażerski wyposażony w ogniwa paliwowe do przetwarzania wodoru w energię elektryczną. Dwa pojazdy wyprodukowane przez Alstom pomyślnie zakończyły oficjalnie fazę testową. W ciągu 530 dni przejechały 180 tys. km po niemieckich torach. A kiedy wodorowe składy pomkną po polskich torach?

Pociąg jest w pełni bezemisyjny i cichy, emituje jedynie parę wodną i skroploną wodę. Został wyposażony w kilka innowacyjnych rozwiązań: technologię czystej konwersji energetycznej, umożliwiające elastyczne magazynowanie energii w bateriach oraz inteligentny system zarządzania mocą napędową i dostępną energią. Zaprojektowany specjalnie do użytku na niezelektryfikowanych trasach. Właśnie rozpoczyna się kolejna faza projektu.

Począwszy od 2022 r. 14 wodorowych pociągów Coradia iLint zastąpi, będące obecnie w eksploatacji, spalinowe zespoły trakcyjne. Zakupiła je Spółka dla Ruchu Regionalnego (LNVG) z niemieckiego kraju związkowego Dolnej Saksonii.

- Przez ostatnie półtora roku nasze dwa pociągi Coradia iLint poprzedzające produkcję seryjną udowodniły, że technologia ogniw wodorowych może być z powodzeniem stosowana w codziennej obsłudze składów pasażerskich. To dla nas ważna siła napędowa na drodze do bezemisyjnej i zrównoważonej mobilności w transporcie kolejowym. Podczas testów eksploatacyjnych pociągów wodorowych pozyskaliśmy także cenne dane, które posłużą nam do dalszego rozwoju technologii napędowej – mówi Jorg Nikutta, dyrektor zarządzający na Niemcy i Austrię, Alstom Transport Deutschland GmbH

- Projekt ma ogromne znaczenie dla polityki przemysłowej, która wykracza daleko poza Niemcy. Jesteśmy świadkami powstania pierwszego konkurencyjnego produktu wodorowego w dziedzinie mobilności wdrożonego na poziomie przemysłowym – pdkreśla dr Bernd Althusmann, Minister Gospodarki i Transportu Dolnej Saksonii

Niemiecki resort transportu podkreśla, że to flagowy projekt definiujący transport przyszłości. Napęd wodorowy stanowi rzeczywistą, niskoemisyjną i wydajną alternatywę dla napędu dieslowego. Pociągi wodorowe mogą być eksploatowane w sposób czysty i przyjazny dla środowiska.

REKLAMA 740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]

Komentarze (0)Napisz komentarz

Napisz swój komentarz

OBNZV
Mogą Cię zainteresować
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM #1]