WydarzeniaOpinie
REKLAMA 1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP #1]

Zielona energia odporna na koronawirusa?

  • 21 września 2020 08:31
  • Autor: AMC
Reklama

Polski rynek fotowoltaiki nie odczuł skutków pandemii? Większość firm szybko uporała się z problemami i z optymizmem patrzy w przyszłość. – O ile w ubiegłym roku odnotowaliśmy 107 mln zł obrotów, to na koniec 2020 r. planujemy wynik na poziomie 300 milionów – mówi Jacek Strzesak, prezes tarnowskiej spółki Hymon.

Wahnięcie, które miało miejsce w marcu i kwietniu, spowodowane było po części wprowadzonym w kraju lockdownem, a po części wydłużonym terminem dostaw elementów instalacji z Chin, kraju kluczowego dla rozwoju branży (w 2019 r. jego udział w dostawach technologii fotowoltaicznych wyniósł aż 72 proc.). Ale już pod koniec kwietnia rynek wrócił do obserwowanej od kilku lat stałej tendencji wzrostowej.

W naszym przypadku marzec był jeszcze udanym miesiącem, ponieważ realizowane były zlecenia pozyskane w lutym. Przyłączyliśmy wtedy instalacje o łącznej mocy blisko 5,5 MW. W kwietniu odnotowaliśmy niewielki spadek, ale już w maju wszystko wróciło do normy, a w sierpniu doszliśmy do najwyższego w tym roku poziomu 7 MW – informuje wiceprezes Hymon Damian Krzaczek.

Żaden z sektorów wykorzystujących odnawialne źródła energii nie rozwija się w Polsce tak szybko jak właśnie fotowoltaika. Doskonale potwierdzają to liczby. O ile jeszcze w 2014 r., kiedy branża dopiero nieśmiało rozwijała skrzydła, do sieci trafiało zaledwie 20 MW mocy z instalacji fotowoltaicznych, to według danych na 1 września br. wskaźnik ten pokonał barierę 2,5 GW. To wzrost o ponad 12500 procent! Tym samym prognozy Instytutu Energii Odnawialnej sprzed zaledwie kilku miesięcy, które mówiły o osiągnięciu na koniec roku poziomu 2,5 GW, zostały już przekroczone. W samym tylko sierpniu moc instalacji fotowoltaicznych wzrosła o blisko 12 proc., a w porównaniu z tym samym miesiącem 2019 r. – o 170 proc. 

Jednym z czynników tej hossy jest rosnąca świadomość korzyści płynących w wykorzystywania zielonej energii.

Strona 1 z 2
REKLAMA 740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]

Komentarze (1)Napisz komentarz

Dżess88
28 października 2020 09:25
Uważam, że warto pójść w kierunku zielonej energii. Ja stawiam na respect energy , bo chce zadbać lepiej o środowisko i jednocześnie mieć bardziej korzystne rachunki za prąd. Na pewno warto pójść krok do przodu, krok ku dbałości o naszą planetę.

Napisz swój komentarz

IZXEG
Mogą Cię zainteresować
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM #1]