REKLAMA 1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP #1]

Dzięki fotowoltaice rachunki za prąd mniejsze nawet 65 proc.

  • 15 marca 2021 09:30
  • : : autor: AMC
Reklama

Dzięki fotowoltaice wysokość rachunków za energię spada średnio aż o 65 proc. W instalacje zainwestował do tej pory co trzeci właściciel domu.

Tak wynika z badana Sunday Polska zrealizowane przez Centrum Badań i Analiz Rynku dla Sunday Polska. Obecni posiadacze instalacji PV są zadowoleni i usatysfakcjonowani oszczędnościami. Dla planujących inwestycje kluczową barierą jest obecnie cena zakupu i montażu paneli fotowoltaicznych.

Badania wykazały, że 61 proc. właścicieli domów jednorodzinnych zadeklarowało chęć zainwestowania w domową instalację fotowoltaiczną. 30 proc. już zainwestowało w instalację fotowoltaiczną, wśród nich największa grupa to osoby w wieku 30-39 lat.

Aż 77 proc. posiadaczy paneli fotowoltaicznych dobrze lub bardzo dobrze ocenia funkcjonowanie własnej elektrowni słonecznej. Dzięki fotowoltaice wysokość rachunków za energię elektryczną spadła średnio aż o 65 proc. Trzech na czterech właścicieli domów, którzy nie posiadają fotowoltaiki, deklaruje chęć posiadania instalacji w perspektywie najbliższych dwóch lat. Niecałe 9 proc. osób nie posiada fotowoltaiki i nie planuje takiej inwestycji w przyszłości.

Biuro prasowe informuje, że właściciele domów jednorodzinnych z fotowoltaiką w zdecydowanej większości pozytywnie oceniają jej posiadanie: 3/4 z nich dobrze lub bardzo dobrze ocenia funkcjonowanie instalacji fotowoltaicznej. Co ważne, średnia wszystkich ocen wyniosła aż 4,1 w pięciostopniowej skali. Jedynie 2 proc. ankietowanych uznało, że nie jest zadowolonych z efektów inwestycji w energię ze słońca.

Wysoki poziom zadowolenia z użytkowania instalacji fotowoltaicznej wynika głównie z obniżenia comiesięcznych rachunków za energię elektryczną. Według badanych, wysokość rachunków za prąd spadła dzięki fotowoltaice średnio aż o 65 proc. Przynajmniej o połowę obniżyło swoje rachunki 74 proc. badanych.

Dlaczego Polacy chcą instalować fotowoltaikę? W badaniu zapytano respondentów o ich osobiste motywacje – 6 na 10 ankietowanych instaluje fotowoltaikę ze względu na oszczędności. Dla co czwartego badanego główną motywacją jest ekologia, a dla 14 proc. możliwość skorzystania z dotacji do inwestycji w zieloną energię.

Coraz więcej naszych klientów dostrzega potencjał energii słonecznej jako odpowiedź na wciąż rosnące koszty energii elektrycznej. Panele fotowoltaiczne gwarantują uzyskanie niezależności od dostawcy prądu, zwłaszcza w kontekście przyszłych opłat: czy to taryfowych, czy mocowych. Niewątpliwie rosnące zainteresowanie fotowoltaiką związane jest z coraz wyższymi kosztami konwencjonalnej energii. Jak pokazuje nasze badanie, właściciele domów jednorodzinnych są w zdecydowanej większości zadowoleni zarówno z samej z instalacji, jak i z oszczędności, które dzięki niej udaje się uzyskać – mówi Lidia Kłosowska z Sunday Polska.

W informacji prasowej czytamy, że przyszłych inwestorów w zieloną energię zapytaliśmy o to, co stanowi największą przeszkodę w inwestycji w fotowoltaikę. Ponad połowa właścicieli domów (54 proc.) wskazała, że są to koszty instalacji fotowoltaicznej. Dla wielu prosumentów może to być rzeczywiście bariera, natomiast z pewnością ulgi i programy, takie jak Czyste Powietrze, ulga termomodernizacyjna czy oczekiwany Mój Prąd, ułatwiają podjęcie decyzji o montażu paneli. Potwierdzają to nasi respondenci: dla połowy z nich dofinansowanie stanowi dodatkową zachętę do inwestycji w zieloną energię.

Jak pokazują odpowiedzi ankietowanych i nasze obserwacje, rynek fotowoltaiczny jest wciąż w fazie rozkwitu i coraz liczniejsza grupa właścicieli domów indywidualnych przekonuje się do inwestycji w panele. By ten trend utrzymać, ważne jest rozwiewanie wątpliwości prosumentów i udzielanie im wsparcia na każdym etapie procesu, przede wszystkim gdy korzystają z dotacji i muszą dopełnić formalności. Profesjonalne wsparcie, jakie oferuje nasza firma, również ułatwia podjęcie decyzji o montażu paneli. Liczymy na to, że z upływem czasu bariery wejścia na rynek energii prosumenckiej będą coraz mniejsze, bo potencjał rynku wciąż jest bardzo duży – dodaje Lidia Kłosowska.

REKLAMA 740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Mogą Cię zainteresować
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM #1]