REKLAMA 1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP #1]

Sprinter w branży OZE planuje debiut na NewConnect w 2022 roku

  • 4 sierpnia 2021 08:55
  • : : autor: AMC
Reklama

Solenerga - bezpośredni wykonawca instalacji fotowoltaiki oraz pomp ciepła planuje przeprowadzenie emisji akcji w IV kwartale br. Spółka chce zadebiutować na rynku NewConnect w 2022 r.

- Firma charakteryzuje się zdywersyfikowanym modelem sprzedaży opartym na sektorze pomp ciepła i fotowoltaiki, innowacyjnym sposobem dotarcia i pozyskiwania klientów w oparciu o technologie voicebot oraz wdrażaniem nowoczesnych rozwiązań IT wspierających procesy biznesowe w spółce. Charakteryzuje ją wysoka dynamika sprzedaży, czemu sprzyja polityka unijna ukierunkowana na rozwój sektora OZE - czytamy w informacji prasowej.

Solenerga to dostawca energii ze źródeł odnawialnych posiadający 15 oddziałów franczyzowych w Polsce i zatrudniający ponad 90 osób. W swojej ofercie posiada pełen wachlarz produktów OZE – panele słoneczne i pompy ciepła, ale także farmy PV, magazyny energii, stacje ładowania czy klimatyzacje. Model biznesowy spółki opiera się na dwóch zdywersyfikowanych filarach, tj.: fotowoltaice i pompach ciepła. 

– Jesteśmy jedną z najszybciej rozwijających się firm na rynku. Notujemy dynamiczny skok sprzedaży z kwartału na kwartał. Nieustannie rozbudowujemy naszą sieć dystrybucji i sieć instalatorów, zapewniając usługi na terenie całego kraju – mówi prezes firmy Łukasz Ciołkowski. – Obserwując dynamikę wzrostu skali biznesu i tempo pozyskiwania kolejnych klientów, chcemy rozwijać się jeszcze szybciej, dlatego myślimy o pozyskaniu środków na rynku kapitałowym i debiucie na giełdzie.

Solenerga ma dwa kanały sprzedaży: sieć własną i sieć franczyzową. Planuje rozwinąć trzeci kanał, oparty na sieci partnerów zewnętrznych. W pierwszym półroczu 2021 roku firma sprzedała ponad 120 pomp ciepła o wartości 3,7 mln zł, ale także niemal 1 tys. sztuk paneli fotowoltaicznych o łącznej wartości 4,2 mln zł, tj. łącznie wygenerowała sprzedaż w okresie styczeń-czerwiec br. w wys. 7,9 mln zł. Dla porównania, w pierwszym półroczu 2020 roku było to 400 tys. zł, a w całym 2020 roku spółka zrealizowała przychody rzędu ponad 4 mln zł.

– Mamy przed sobą ambitne plany rozwojowe: wdrażamy technologię voicebot, która wspiera efektywność obsługi klienta na każdym etapie jego kontaktu z firmą – dodaje prezes Ciołkowski – Poza tym uruchomimy automatyzację sprzedaży (automatyczne rozliczanie handlowców) i umowy wirtualne. Stworzyliśmy również platformę e-learningową, którą systematycznie rozbudowujemy o kolejne moduły, a to wszystko po to, aby przyspieszyć proces szkolenia sieci sprzedaży. Do końca 2021 r. planujemy pozyskać 300 nowych partnerów handlowych, zaś do końca 2022 r. ich liczba powinna już wynosić 2 tys. Chcemy też zbudować farmę fotowoltaiczną, z której firmy mogłyby kupować prąd.

Perspektywy Solenerga potwierdzają dane rynkowe, która wskazują na skokowe wzrosty zainteresowania instalacjami fotowoltaicznymi w Polsce. Według danych Agencji Rynku Energii moc zainstalowanej fotowoltaiki w Polsce wyniosła na koniec maja br. niemal 5 GW. Oznacza to wzrost o 119,8 proc. w stosunku do maja 2020 r. W kwietniu 2021 moc elektryczna dla wszystkich źródeł energii wyniosła 52,2 GW. Tym samym energia wyprodukowana przez panele fotowoltaiczne stanowiła już niemal 10 proc.

- Sektor OZE jest obecnie jedną z najszybciej rozwijających się branż w Polsce. Możemy się pokusić o porównanie go z rynkiem „gamingowym”, natomiast w przeciwieństwie do tego drugiego, ma wciąż relatywnie małą ekspozycję na rynku kapitałowym – mówi członek zarządu Andrzej Zazdrosiński. – Dlatego też celem strategicznym spółki jest wejście na rynek NewConnect, jest to świadoma i przemyślana decyzja, zaś dla Naszych Inwestorów oznacza możliwość realnego udziału w tym długofalowym trendzie, który obserwujemy. Przychody Solenerga systematycznie rosną, dzięki coraz większemu zainteresowaniu ofertą naszej firmy, zwłaszcza pakietową ofertą pomp ciepła i paneli PV. Emisja akcji pozwoli Nam wykorzystać efekt „dźwigni”, zwiększy rozpoznawalność i wiarygodność w oczach Klientów, co ewidentnie przyspieszy Nasz dotychczasowy szybki rozwój.

REKLAMA 740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Mogą Cię zainteresować
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM #1]