WydarzeniaOpinie
REKLAMA 1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP #1]

Ta aplikacja skroi na miarę ofertę fotowoltaiki dla klientów

  • 11 sierpnia 2021 10:44
  • Autor: AMC
Reklama

PGNiG Obrót Detaliczny, we współpracy z Centrum Startupowym InnVento, przygotowuje pilotażowy projekt aplikacji LeadGen - prototyp symulatora modelu nasłonecznienia i oceny zapotrzebowania na docelową moc instalacji. Oprogramowanie zbierze kluczowe parametry dla rozwiązań fotowoltaicznych, jak położenie nieruchomości, nasłonecznienie, wysokość budynków oraz zbada jakość powietrza. Aplikacja LeadGen będzie stosowana w ramach programu Fotowoltaika dla domu.

Spółka informuje, że wykorzystując dostęp do danych przestrzennych z portalu Geoportal, aplikacja pobierze szczegółowe informacje na temat budynków, np. liczbie kondygnacji, czy położeniu nieruchomości. Na podstawie fotomap określi wysokość drzew, które rzucają cień na budynek. Integracja aplikacji z serwisem z danymi o jakości powietrza w Polsce – airly.org, pozwoli ustalić skalę zanieczyszczenia, które wpływa na czystość oraz sprawność paneli słonecznych. Oprogramowanie pobierze oraz przeanalizuje historyczne dane pogodowe w celu oceny poszczególnych obszarów pod kątem zmienności pogody. Oceni również odległość od pobliskiej infrastruktury, jak sieci energetyczne, zabudowania, drogi oraz instalacje gazowe na potrzeby alternatywnego źródła energii. 

 Dzięki ofercie PGNiG, osoby zainteresowane wykorzystaniem energii fotowoltaicznej będą mogły liczyć na indywidualny dobór rozwiązania wraz z wymiarowaniem i montażem instalacji. Nasza aplikacja pozwoli na wynikową analizę danych w zintegrowanej, przystępnej dla użytkownika końcowego formule. W konsekwencji umożliwi przygotowanie wysokiej jakości oraz „skrojonej na miarę” oferty dla klientów indywidualnych – powiedział Arkadiusz Sekściński, wiceprezes Zarządu ds. Rozwoju w PGNiG.

Rezultaty Projektu LeadGen, realizowanego przez startup BitPeak, będą wdrożone przy współpracy z Krakowskim Parkiem Technologicznym (KPT), który jest operatorem programu akceleracyjnego, finansowanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości. Dodatkowo włączony zostanie - jako projekt wprowadzający rozwiązania cyfrowe - do Programu Cyfryzacji Procesor, odpowiadającego za implementację cyfrowych rozwiązań, opartych na innowacyjnych technologiach informatycznych, w GK PGNiG.

Zadaniem aplikacji będzie zebranie oraz analiza, przy użyciu sztucznej inteligencji, informacji z kilkunastu ogólnodostępnych baz danych, m.in. z Krajowej Integracji Ewidencji Gruntów, Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego, serwisu informacji o jakości powietrza, czy Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej. 

Obecnie PGNiG Obrót Detaliczny realizuje program Fotowoltaika dla domu w modelu współpracy partnerskiej. Oferta obejmuje kompleksową realizację inwestycji, w tym doradztwo, w zakresie doboru technologii oraz przyłączenie instalacji fotowoltaicznej do sieci.

Program jest skierowany pilotażowo do konsumentów, osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą oraz wspólnot mieszkaniowych zlokalizowanych w Trójmieście, Poznaniu, Katowicach oraz przylegających do nich miastach i powiatach.  

Spółka informuje, że klienci zainteresowani korzystaniem z energii fotowoltaicznej, w ramach oferty, będą mogli liczyć na indywidualny dobór rozwiązania do własnych potrzeb wraz z wymiarowaniem i montażem instalacji. Za realizację procesu sprzedaży i instalację modułów fotowoltaicznych będą odpowiedzialni zewnętrzni partnerzy PGNiG.

REKLAMA 740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]

Komentarze (0)Napisz komentarz

Napisz swój komentarz

DRNWH
Mogą Cię zainteresować
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM #1]