REKLAMA 1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP #1]

Chcą rozwijać segment marek własnych i magazynów energii

  • 5 listopada 2021 10:18
  • : : autor: AMC
Reklama

Solenerga, dostawca pomp ciepła oraz instalacji fotowoltaicznych, podjął decyzję o budowie segmentu produktów własnych i rozszerzeniu oferty o magazyny energii. Spółka chce rozpocząć sprzedaż komponentów OZE w kanale e-commerce i zakłada przeprowadzenie emisji akcji w pierwszym kwartale 2022 roku, zaś debiut na rynku NewConnect w połowie 2022 roku. Od początku br. Solenerga sprzedała produkty o wartości ponad 12 mln zł, sprzedając ok. 250 pomp ciepła i panele o mocy prawie 2 MWp - czytamy w informacji prasowej.

Model biznesowy Solenerga opiera się na dwóch zdywersyfikowanych filarach, tj.: pompach ciepła i fotowoltaice, przede wszystkim kierowanych do klientów z obszaru małych i średnich firm oraz klientów detalicznych. Spółka posiada trzy kanały sprzedaży, sieć własną, franczyzową (15 oddziałów) oraz partnerów zewnętrznych i zatrudnia niemal 100 osób. Zarząd firmy zakłada co najmniej 4 krotny wzrost przychodów względem 2020 r. i chce utrzymać tempo wzrostu w 2022 r.

– Obserwując wzrost skali działalności naszej spółki i sprzyjające warunki rynkowe, chcemy iść o krok dalej. Zakończyliśmy analizy w zakresie kroków rozwojowych w najbliższych latach. Naszym priorytetem będzie rozwój segmentu produktów marki własnej Solenerga w obszarze pomp ciepła pozytywnie wpływający na naszą rentowność. Z drugiej strony obserwując wyzwania rynku energetycznego w Polsce – naszym zamiarem jest wejście na rynek dystrybucji i montażu magazynów energii. W celu szybszej i bardziej efektywnej realizacji naszych planów podjęliśmy decyzję o przeprowadzeniu emisji akcji w pierwszym kwartale 2022 r. i debiucie na rynku NewConnect w ciągu kolejnych kilku miesiecy – mówi Łukasz Ciołkowski, prezes Zarządu Solenerga.

W obszarze inwestycji bezpośrednio zwiększających skalę działalności, spółka zamierza rozbudować powierzchnię magazynową oraz zagęścić sieć doradców technicznych ds. OZE. Wraz z rozwojem sieci handlowej spółka zamierza rozwijać dział realizacji aby docelowo w 2022 roku montować pompy ciepła maksymalnie do 30 dni.

- Chcemy, żeby nasza spółka wyróżniała się na tle innych podmiotów działających w branży OZE, dlatego mamy w planie po zakończonej emisji akcji uruchomić innowacyjny model sprzedaży pomp ciepła i fotowoltaiki oparty o kanał e-commerce, wzorując się po m.in. na modelu sprzedażowym Tesli. W obszarze handlowym wprowadziliśmy do naszej oferty usługi badania termowizyjnego, w ramach którego Nasi Klienci będą mogli efektywnie zaoszczędzić od kilkuset do nawet kilku tysięcy zł rocznie na kosztach ogrzewania domu. nasi Doradcy ds. OZE będą wykonywać takie badanie przy wykorzystaniu specjalistycznych kamer termowizyjnych renomowanych producentów – mówi Andrzej Zazdrosiński, członek zarządu Solenerga.

Solenerga informuje, że systematycznie rozwija technologię voicebot do optymalizacji procesów sprzedażowych i obsługi klienta. Dziennie system spółki wykonuje szereg połączeń wykonywanych przez siedmiu wirtualnych konsultantów do osób zainteresowanych zakupem instalacji PV lub pompy ciepła. 

REKLAMA 740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Mogą Cię zainteresować
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM #1]