REKLAMA 1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP #1]

Jak kwestie środowiskowe i COP26 wpłyną na podróżowanie

  • 10 listopada 2021 09:50
  • : : autor: AMC
Reklama

Zmiany klimatyczne są obecnie jednym z głównych tematów medialnych, a szczyt COP26 jest omawiany w prasie bardziej niż którykolwiek z jego poprzedników. Na całym świecie mają miejsce protesty wzywające do podjęcia działań, a aktywistka Greta Thunberg stała się jedną z najbardziej rozpoznawalnych osób na naszej planecie. Rośnie świadomość, że moc wdrażania najbardziej znaczących zmian leży raczej po stronie rządów i dużych przedsiębiorstw, a nie jednostek. Jednak prawdą jest również to, że walka z kryzysem klimatycznym będzie oznaczała zmiany w sposobie życia każdego z nas - czytamy w informacji prasowej MoneyTransfers.com.

Weźmy na przykład pod uwagę sposób podróżowania. Niemało ironii można się dopatrzeć w sposobie w jaki wielu uczestników dotarło na COP26 – określanego przez niektórych jako ostatnia szansa ludzkości na podjęcie działań przeciwko zmianom klimatycznym – którzy przybyli na szczyt prywatnymi odrzutowcami emitującymi dwutlenek węgla.

- Takie podróżowanie może być domeną światowych elit, jednak częste podróże służbowe, w celu odbycia spotkania po drugiej stronie Atlantyku, czy pomiędzy biurami w Europie i Azji – są również bardzo szkodliwe dla środowiska. Nawet sposób w jaki spędzamy wakacje, które w dużej mierze opierają się na podróżowaniu tanimi liniami, mają wpływ na lokalne i globalne środowisko, na co mało kto zwraca uwagę - czytamy.

Platforma MoneyTransfers.com przeanalizowała dane z rożnych ankiet, aby ocenić, jak kwestie środowiskowe wpłyną na branżę turystyczną w nadchodzących latach. Badania przeprowadzone przez Booking.com pokazały rosnącą potrzebę dla ekologizacji hoteli i innych obiektów turystycznych.

W 2021 r. 81 proc. osób zadeklarowało, że w ciągu najbliższego roku planuje zatrzymać się w hotelu przyjaznym środowisku. W 2016 roku liczba ta wyniosła tylko 62 proc. W oparciu o te trendy, zespół MoneyTransfers.com wykorzystał metodę regresji liniowej, aby przewidzieć stały wzrost tej liczby w ciągu najbliższych pięciu lat, aż do 85 proc. w 2025 r.

- Konsumenci również chcą mieć więcej dostępnych opcji przy podejmowaniu decyzji przyjaznych dla środowiska. Aż 71 proc. respondentów stwierdziło, że biura podróży powinny oferować takie opcje (nie zawsze faktycznie takie wybierają, ale wystarczająco dużo z nich zmierza we właściwym kierunku) - czytamy.

Strona 1 z 3
REKLAMA 740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Mogą Cię zainteresować
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM #1]