REKLAMA 1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP #1]

Alstom dostarczy nowe pociągi Coradia Stream na potrzeby DB Regio

  • 25 stycznia 2022 08:25
  • : : autor: AMC
Reklama

Niemiecki przewoźnik DB Regio zamówił 17 nowoczesnych elektrycznych zespołów trakcyjnych Coradia Stream Alstom o wysokiej zdolności przewozowej, które obsłużą trasę Men–Wezera w Niemczech. Nowe pociągi, składające się z 13 czterowagonowych i 4 pięciowagonowych zespołów trakcyjnych, będą kursować na niemieckiej podsieci Men–Wezera pomiędzy Frankfurtem, Giessen, Marburgiem i Kassel. Uzupełnią tabor w okresie planowanej zmia­ny rozkładu jazdy dn. 15 grudnia 2024 roku. Oprócz zwiększenia przepustowości w godzinach szczytu nowe pociągi Coradia Stream poprawią także komfort podróży dzięki dodatkowym miejs­com siedzącym, większej przestrzeni i bezpłatnemu dostępowi do sieci wi-fi - informuje spółka.

– Bardzo nas cieszy, że DB Regio wybrało nasz nowoczesny pociąg Coradia Stream charakteryzujący się wysoką zdolnością przewozową dla swojej linii RE 30 między Frankfurtem a Kassel. Komfortowe pociągi zapewnią pasażerom Main-Weser zapewnią wyraźnie wyższy standard podróży i dodatkową przestrzeń – podkreśla Müslüm Yakisan, prezes regionu DACH (Niemcy, Austria, Szwajcaria) w Alstom.

– Decyzja DB Regio to kolejny dowód, że Alstom oferuje dokładnie taki produkt, który zaspokaja potrzeby naszych klientów w zakresie zwiększania przepustowości - dodaje.

 Jesteśmy bardzo dumni, że stowarzyszenie transportu publicznego Rhein-Main-Verkehrsverbund (RMV) powierzyło DB Regio obsługę linii Men–Wezera. Zakup tak nowoczesnych dwupokładowych pojazdów to podkreślenie rosnącej roli- troski o klimat i wzmocnienie roli kolei w transporcie pasażerskim – podkreśla Maik Dreser, prezes Departamentu Regionalnego DB Regio Mitte.

Wersja Coradia Stream oferuje pasażerom niezwykle popularnej linii Main-Weser Express nawet o 15 proc. więcej miejsca niż obecnie używane pojazdy. Odmiana czterowa­go­nowa składa się z dwóch dwupokładowych wagonów sterowniczych i dwóch jednopokładowych wagonów środkowych – daje to łącznie 420 miejsc siedzących. Wersja pięciowagonowa ma jeszcze jeden dwupokładowy wagon środkowy i łącznie 540 miejsc siedzących. W przypadku eksploatacji w podwójnej trakcji kombinacji pojazdów cztero- i pięciowagonowych pojemność rośnie do 960 miejsc. To zatem o wiele więcej niż we wszystkich składach regionalnych eksploatowanych dotychczas na tej linii.

Pociągi dla sieci Men–Wezera montowane będą w zakładzie Alstom w Salzgitter (Niemcy). Za za­rzą­dzanie projektem i realizację umowy, walidację i przekazanie pociągów do eksploatacji, jak rów­nież za dokumentację, szkolenia oraz gwarancję odpowiedzialne będzie biuro Alstom w Niemczech.

REKLAMA 740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Mogą Cię zainteresować
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM #1]