REKLAMA 1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP #1]

Testują pierwszy akumulatorowy pociąg pasażerski w Niemczech

  • 4 lutego 2022 10:13
  • : : autor: AMC
Reklama

Alstom i Deutsche Bahn (DB) otwierają nowy rozdział kolejnictwa przyjaznego dla klimatu. W styczniu 2022 roku testy rozpoczął pierwszy w pełni przystosowany do komercyjnej eksploatacji pociąg akumulatorowy Alstom. Ten niskoemisyjny rodzaj pojazdu eksploatowany będzie przez DB oraz DB Regio, spółkę zależną niemieckiego przewoźnika. Co ważne, od 24 stycznia pasażerowie będą mogli korzystać z akumulatorowego elektrycznego zespołu trakcyjnego (ang. Battery Electric Multiple Unit – BEMU) w ramach przewozów biletowanych w Badenii-Wirtembergii, a od 5 lutego także w Bawarii - informuje Alstom.

Napędy alternatywne to przyszłość mobilności. Nasze kompleksowe rozwiązania pozwalają wprowadzać zrównoważony transport kolejowy w Niemczech – wyjaśnia Müslüm Yakisan, szef regionalnego DACH w Alstom.

– Od 2016 roku wspólnie pracujemy nad wydajną i opłacalną technologią akumulatorową, która pozwoliłaby wypełnić luki w elektryfikacji niemieckiej sieci kolejowej. Testy w eksploatacji pasażerskiej dostarczą nam ważnych danych z praktyki i pokażą, że nasz pociąg akumulatorowy oferuje rozwiązanie tego problemu - dodaje.

– Jako Deutsche Bahn chcemy osiągnąć neutralność klimatyczną do roku 2040. Za sprawą pierw­szego akumulatorowego pociągu pasażerskiego robimy kolejny duży krok na drodze do bezemi­syjnych kolei regionalnych w Niemczech – mówi dyrektor generalny DB Regio dr Jörg Sandvoß. - Dzięki tym testom DB Regio chce zdobyć praktyczne doświadczenie w eksploatacji i kon­serwacji przyszłościowych technologii. Eksploatacja próbna dostarcza nam nowej wiedzy technicznej i operacyjnej w zakresie obsługi przyjaznej dla klimatu innowacyjnej technologii napędu.

Od 2016 r. Alstom rozwija technologię pociągów hybrydowych (pantografowo-akumulatoro­wych) we współpracy z TU Berlin, przy wsparciu Krajowej Organizacji na rzecz Technologii Ogniw Wodorowych i Paliwowych (NOW) oraz finansowaniu Federalnego Ministerstwa Cyfryzacji i Trans­portu.

Mają być one w Niemczech ekologicznymi następcami pociągów z silnikami Diesla. Alternatywne napędy pozwalają na wydajne i bezemisyjne przewozy, a prawie czteromiesięczne testy na trasach pasażerskich w Bawarii i Badenii-Wirtembergii to kolejny krok w kierunku bezemisyjnego transportu. W przyszłości technologia BEMU zostanie zastosowana na platformie Alstom Coradia.

Spólka informuje, że w dni powszednie pociąg będzie kursował w Badenii-Wirtembergii na linii Stuttgart – Horb, natomiast w soboty i niedziele - linii Pleinfeld – Gunzenhausen w Bawarii. W ten sposób z jednej strony maksymalizowany będzie przebieg pociągu, a z drugiej zostaną przetestowane różne profile tras. Zarówno w Badenii-Wirtembergii, jak i w Bawarii pociąg eksploatowany będzie przez DB Regio. Partnerami projektu są Nahverkehrsgesellschaft Baden-Württemberg (NVBW) i Bayerische Eisenbahngesellschaft (BEG).

- O ile pociągi wodorowe Alstom zoptymalizowano pod kątem dłuższych tras, pociągi typu BEMU przystosowane są do zdecydowanie krótszych dystansów lub linii z odcinkami niezelektryfikowanymi, które wcześniej były obsługiwane przez pojazdy z silnikiem Diesla. Bezpośrednie połączenia między zelektryfikowanymi i niezelektryfikowanymi fragmentami sieci mogą być teraz obsługiwane bezemisyjnie, bez konieczności dodatkowej elektryfikacji i przy skróceniu czasu podróży między miejscowościami - czytamy w komunikacie.

REKLAMA 740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Mogą Cię zainteresować
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM #1]