REKLAMA 1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP #1]

Alstom dostarczy do Belgii do 50 elektrycznych lokomotyw Traxx

  • 8 lutego 2022 09:26
  • : : autor: AMC
Reklama

Alstom podpisał umowę ramową na dostawy do 50 lokomotyw Traxx trzeciej generacji dla Société Nationale des Chemins de Fer Belges (SNCB), narodowego przewoźnika Belgii, które będą wykorzystywane do przewozów pasażerskich. Zakres pierwszego, potwierdzonego zamówienia na wartość około 120 mln euro obejmuje projektowanie, produkcję oraz homologację 24 lokomotyw. Rozpoczęcie dostaw spodziewane jest w 2026 r. - informuje spółka.

Nowe lokomotywy będą wykorzystywane do prowadzenia przewozów krajowych i międzynarodowych na zelektryfikowanych sieciach kolejowych Belgii, Holandii, Luksemburga i Niemiec, w tym na wielu liniach wysokich prędkości. Lokomotywy są przeznaczone do stosowania z różnymi systemami elektryfikacji w poszczególnych krajach oraz są wyposażone zarówno w urządzenia Europejskiego Systemu Sterowania Pociągiem, jak i wymagane konwencjonalne systemy sterowania ruchem kolejowym.

- Dziękujemy SNCB za zaufanie, jakie pokłada w naszych rozwiązaniach. Lokomotywa Traxx w swojej klasie produktów w największym stopniu spełnia założenia zrównoważonej mobilności, a także może poszczycić się potwierdzoną niezawodnością oraz optymalnym cyklem prac utrzymaniowych - powiedział Bernard Belvaux, dyrektor zarządzający Alstom Benelux.

Nowa generacja lokomotyw powstała na bazie ugruntowanego sukcesu, jaki odniosła platforma lokomotyw Traxx, których ponad 2400 sztuk sprzedano odbiorcom z całego świata w ciągu ostatnich 20 lat. Lokomotywy Traxx są dopuszczone do eksploatacji w ponad 20 krajach, a rocznie pokonują ponad 300 milionów kilometrów. W Krajach Beneluksu już prawie 280 lokomotyw Traxx jest użytkowanych w eksploatacji komercyjnej.

Obecną trzecią generację lokomotyw Traxx cechują wyższe parametry eksploatacyjne: prędkość 200 km/h, większe możliwości dostosowania oraz zgodność z najnowszymi wymaganiami w zakresie bezpieczeństwa określonymi w Technicznej Specyfikacji Interoperacyjności. Ponadto, zapewnia ona mniejsze zużycie energii oraz dłuższe o 33% interwały prac utrzymaniowych dla zwiększenia dostępności oraz ograniczenia kosztów eksploatacji i utrzymania.

Nowa lokomotywa Traxx została zaprojektowana w zakładzie Alstom w Mannheim, a produkowana jest w zakładzie w Kassel (Niemcy). Wózki dostarczane są z zakładu w Siegen (w Niemczech), a nadwozia lokomotyw są produkowane we Wrocławiu (Polska). Z kolei zakład w Charleroi dostarczy narodowe systemy sterowania ruchem kolejowym dla wymienionych czterech państw oraz system ETCS Poziomu 2.

 

REKLAMA 740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Mogą Cię zainteresować
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM #1]