Bezemisyjne napędy trakcyjne - umowa warta 100 mln euro
- 14 lutego 2020 14:55
- : : autor: AMC
Alstom podpisuje pierwszą umowę na pociągi ETZ o napędzie akumulatorowym do Niemiec. Spółka wyprodukuje, dostarczy i do 2032 r. będzie odpowiadała za konserwację pociągów Coradia Continental o napędzie akumulatorowym przeznaczonych do kursów regionalnych na linii Lipsk-Chemnitz w imieniu VMS (Verkehrsverbund Mittelsachsen) oraz przy wsparciu ZVNL (Zweckverband für den Nahverkehrsraum Leipzig), dwóch organów odpowiadających za tę linię. Kontrakt wart jest około 100 mln euro.
Po zrealizowaniu tego zamówienia oferta Alstomu będzie obejmować wszystkie typy systemów trakcyjnych dostępnych na rynku, jak również pełną gamę napędów bezemisyjnych, od wydajnych silników elektrycznych po wodorowe ogniwa paliwowe i zaawansowane napędy trakcyjno-akumulatorowe.
W 2014 r. Alstom podpisał z VMS kontrakt na dostawę 29 pociągów elektrycznych (EMU) Coradia Continental. W celu utworzenia połączenia na odcinku 80 kilometrów niezelektryfikowanej linii pomiędzy Chemnitz i Lipskiem władze zamówiły wersję o napędzie akumulatorowym (EZT). Nowe pociągi wejdą do użytku w 2023 r. Powstaną w zakładzie Alstomu w Niemczech w Salzgitter, w Dolnej Saksonii. Podsystem napędu trakcyjno-akumulatorowego został zaprojektowany i dostarczony przez centrum doskonałości systemów trakcyjnych Alstomu w Tarbes.
- Jesteśmy bardzo dumni, że możemy zapewnić właściwym organom zrównoważone rozwiązanie, idealnie dopasowane do ich potrzeb. Obecnie Alstom wyróżnia to, że może zaoferować każdy z napędów bezemisyjnych dostępnych w tej chwili na rynku, w formie sprawdzonych rozwiązań. Jako odpowiedzialna firma, Alstom skupia się szczególnie na mobilności zgodnej z zasadami zrównoważonego rozwoju, oferując najlepiej dopasowane rozwiązania, które sprawiają, że ta forma mobilności staje się nie tylko możliwa, ale także oszczędna - mówi Gian Luca Erbacci, starszy wiceprezes Alstomu w Europie.
Pociągi Coradia Continental EZT będą podobne do tych, które są już w użytku na trasach Drezno, Riesa i Zwickau. Główna różnica będzie polegać na wysokowydajnych akumulatorach zamontowanych dodatkowo na dachu. Pociąg oparty na sprawdzonym modelu Coradia Continental to efekt wieloletniego doświadczenia firmy Alstom w dziedzinie napędów trakcyjno-akumulatorowych, zdobytego podczas pracy nad Coradia iLint, tramwajami Citadis i lokomotywą Prima H3.