REKLAMA 1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP #1]

Mistrzowie w drodze

  • 16 maja 2022 13:40
  • : : autor: AMC
Reklama

Drogowego wspólnie z Grupą LOTOS zaprasza na kolejną edycję programu edukacyjnego „Mistrzowie w drodze”, którego finałem będą treningi na torze szkoleniowym pod okiem instruktorów techniki jazdy. Tegoroczna odsłona rozpoczyna się już w maju.

Początkujący kierowcy są sprawcami ok. 18 proc. wypadków powstałych z winy kierujących. Młodzi ludzie, po zdaniu egzaminu, dopiero rozpoczynają swoją przygodę z motoryzacją. Mają wiedzę i umiejętności pozwalające zdać egzamin, ale brak im tego co najważniejsze – doświadczenia. Wymaga ono lat praktyki i dodatkowej edukacji popartej szkoleniami pod okiem instruktorów techniki jazdy. Potrzebne jest też tworzenie klimatu, a nawet mody na bezpieczną jazdę.

Wskaźnik liczby wypadków na 10 tys. populacji w 2021 r. w grupie wiekowej od 18. do 24. roku życia był najwyższy w Polsce i wyniósł 13,77.  Za nimi są 25 – 39-latkowie z wynikiem 7,85. Odpowiedzią na to jest program „Mistrzowie w drodze” przygotowany przez Krajowe Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, którego kolejna edycja właśnie startuje. Ambasadorem tej inicjatywy jest Kajetan Kajetanowicz, wielokrotny rajdowy mistrz Europy i Polski, a jej partnerem pozostaje Grupa LOTOS.

– Grupa LOTOS aktywnie włącza się w programy promujące odpowiedzialną jazdę. Bezpieczeństwo na drodze to niezwykle ważny temat, dlatego już po raz trzeci współorganizujemy projekt „Mistrzowie w drodze”. Stwarza on możliwość zweryfikowania umiejętności prowadzenia pojazdu oraz korzystania z doświadczenia ekspertów i instruktorów techniki jazdy. Dobrą metodą dotarcia do młodych kierowców jest bezpośrednia i praktyczna edukacja, również taka, gdzie możemy przekazać wiedzę o zagrożeniach w ruchu drogowym. Przez promocję rozważnego zachowania na drodze, dbamy wspólnie o nasze bezpieczeństwo – mówi Kinga Fedorowska, dyrektor ds. marketingu w Grupie LOTOS.

Najpierw teoria, potem praktyka

Strona 1 z 3
REKLAMA 740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Mogą Cię zainteresować
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM #1]