REKLAMA 1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP #1]

PGNiG ma korzyści z dywersyfikacji

  • 19 maja 2022 08:34
  • : : autor: AMC
Reklama

Przychody w segmencie Dystrybucja sięgnęły w pierwszym kwartale bieżącego roku 1,75 mld zł, a więc były ok. 5 proc. wyższe niż w analogicznym okresie 2021 roku, kiedy wyniosły 1,67 mld złotych. Wynik EBITDA, wyniósł 1 mld zł, a więc tyle samo co w I kw. 2021 roku.

Grupa Kapitałowa odnotowała spadek wolumenu dystrybuowanego gazu o 7 proc. rok do roku, z 4,55 do 4,24 mld m sześc., wskutek m.in. wyższych średnich temperatur rocznych, które w I kw. 2022 roku były o 1,7 st. Celsjusza wyższe niż w I kw. 2021 roku, i związanego z tym spadku zapotrzebowania na paliwo do celów grzewczych. Na poziom przychodów segmentu wpłynęła wyższa o 3,6 proc. taryfa dystrybucyjna, która weszła w życie w styczniu 2022 roku.

Wytwarzanie

Segment Wytwarzanie odnotował wzrost przychodów o 102 proc. z 1,10 mld zł w I kwartale 2021 r. do 2,22 mld zł w I kwartale 2022 r. Mimo tego, wynik EBITDA pozostał na tym samym poziomie i wyniósł 0,46 mld zł. Segment zwiększył przychody zarówno ze sprzedaży ciepła, jak i energii elektrycznej. Wolumen produkcji ciepła w I kwartale 2022 roku był stabilny i wyniósł 17,03 PJ wobec 17,00 PJ w I kw. 2021 roku. Istotnie, bo o 40 proc, wzrósł wolumen wyprodukowanej energii elektrycznej – z 1,22 do 1,73 TWh rok do roku. Skokowy wzrost wolumenu produkcji energii elektrycznej, to efekt oddania do użytku kogeneracyjnego bloku gazowo-parowego (BGP) w EC Żerań. Ostatecznie segment odnotował wzrost przychodów ze sprzedaży ciepła o 26 proc. i energii elektrycznej o 240 proc. rok do roku.

Strona 4 z 4
REKLAMA 740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Mogą Cię zainteresować
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM #1]