REKLAMA 1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP #1]

Fuzja PKN ORLEN i Grupy LOTOS zgodnie z planem

  • 10 czerwca 2022 09:55
  • : : autor: AMC
Reklama

- Ceny paliw zależą od wielu rynkowych czynników, w tym cen ropy, kursu dolara i globalnych notowań gotowych produktów paliwowych, które od początku konfliktu w Ukrainie znacznie wzrosły, w związku z ograniczeniem importu paliw z Rosji. Mimo to, ceny paliw w Polsce od tygodni pozostają niezmiennie jednymi z najniższych w Unii Europejskiej. Co więcej, są wyraźnie niższe niż w krajach regionu o podobnym stopniu zamożności, jak choćby Czechy, Słowacja, czy kraje bałtyckie - czytamy w komunikacie.

W Polsce znacząco wzrosła konsumpcja paliw, podobnie jak w całej Europie. Według danych POPiHN, sprzedaż detaliczna paliw na polskim rynku wzrosła w kwietniu o ok. 20 proc. (r/r), a w maju ok. 10 proc. (r/r). W pierwszym kwartale br. wolumen sprzedaży segmentu detalicznego PKN ORLEN był wyższy o 20 proc.(r/r), natomiast zysk operacyjny za trzy pierwsze miesiące tego roku jest taki sam, jak w analogicznym okresie ubiegłego roku. Sprzedaż detaliczna w Polsce odpowiadała w pierwszym kwartale za zaledwie 10% zysku firmy. W wypracowanych przez PKN ORLEN zyskach największy udział mają obszary energetyki oraz petrochemii. Ponadto już ok. 50 proc. przychodów Grupy ORLEN pochodzi z zagranicznych rynków.

 

Strona 2 z 2
REKLAMA 740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Mogą Cię zainteresować
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM #1]