REKLAMA 1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP #1]

Nie ma dobrego transportu bez ludzi

  • 13 października 2022 17:37
  • Opracowała: AMC
Reklama

Angażowanie interesariuszy i obywateli w planowanie zrównoważonego transportu było tematem kolejnego wykładu dr Marii Kamargianni z University College of London w GZM.

Dr Kamargianni zajmuje się zagadnieniami z zakresu efektywnej mobilności miejskiej, a swoje projekty wdraża m.in. w stolicy Wielkiej Brytanii. W swojej pracy badawczej zajmuje się zachowaniami podróżnych, nowymi usługami i technologiami mobilności, modelowaniem transportu, analizą systemów transportowych oraz badaniami rynku.

- Uczestnicy trzeciego z cyklu czterech wykładów dr Kamargianni otrzymali solidną dawkę wiedzy na temat tego, w jaki sposób prowadzić badania społeczne w zakresie zrównoważonego transportu. Aby dobrze zaplanować transport, najpierw należy poznać potrzeby i oczekiwania jego użytkowników - czytamy.

Dr Kamargianni rozpoczęła od analizy, kim są interesariusze transportu. To nie tylko podróżni, ale również lokalni decydenci, całe społeczności lokalne, pracownicy przedsiębiorstw, inwestorzy, różnego rodzaju klienci i dostawcy usług.

Następnie wykładowczyni przedstawiła omówiła proces tworzenia Planu Zrównoważonej Mobilności Miejskiej (SUMP – Sustainable Urban Mobility Plan).

Duża część wykładu była poświęcona procesowi zbierania danych. Dr Kamargianni dokładnie omówiła jego rodzaje – prowadzenie badań ankietowych, przeprowadzanie wywiadów, tworzenie grup fokusowych, warsztatów, gier symulacyjnych czy decyzyjnych. Dużo uwagi gość WSB poświęcił sztuce zadawania pytań, w myśl zasady, że dobrze postawione pytanie daje właściwe odpowiedzi. Czasem jedno słowo inaczej sformułowane w pytaniu może diametralnie zmienić odpowiedź.

Na zakończenie dr Kamargianni przestawiła aplikację MobyApp, którą jej zespół wykorzystuje w Londynie do przeprowadzania badań ankietowych.

 

REKLAMA 740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Mogą Cię zainteresować
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM #1]