REKLAMA 1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP #1]

Koleje Irlandzkie zamawiają kolejne pociągi produkcji Alstom

  • 5 grudnia 2022 10:13
  • Opracowała: AMC
Reklama

Alstom zrealizuje kolejne zamówienie dla Kolei Irlandzkich. Kontrakt o wartości około 160 mln euro obejmuje dodatkowych 18 akumulatorowo-elektrycznych zespołów trakcyjnych (BEMU), wraz z 15-letnim okresem wsparcia technicznego i dostawą części zamiennych, i jest elementem 10-letniej umowy ramowej podpisanej w grudniu 2021 roku. Łącznie zamówienia ze strony Kolei Irlandzkich obejmują aktualnie 37 pięciowagonowych pociągów X’trapolis, produkowanych w chorzowskim zakładzie Alstom Konstal - czytamy w komunikacie.

Umowa ramowa z Alstom umożliwia Kolejom Irlandzkim zamówienie do 750 elektrycznych i akumulatorowo-elektrycznych wagonów kolejowych dla sieci DART+ (Dublin Area Rapid Transit), której inauguracja planowana jest w 2025 roku. Celem DART+ jest podwojenie przepustowości i potrojenie poziomu elektryfikacji sieci kolejowej w obszarze metropolitarnym Dublina, dzięki czemu kolej stanie się podstawą zrównoważonego transportu w Irlandii.

– Jako wiodący globalny innowator i dostawca ekologicznych rozwiązań w zakresie mobilności, Alstom wspiera Irlandię w oferowaniu mieszkańcom zrównoważonych podróży koleją. Kolejne zamówienie pociągów X’trapolis pokazuje, że Koleje Irlandzkie aktywnie działają na rzecz tworzenia jeszcze bardziej ekologicznej sieci dojazdowej w obszarze metropolitarnym Dublina – podkreśla Nick Crossfield, dyrektor zarządzający Alstom w Wielkiej Brytanii i Irlandii.

Pociągi X’trapolis będą pierwszą nowoczesną flotą akumulatorową w Irlandii. Będą też istotnym wzmocnieniem wysiłków tego kraju na rzecz redukcji emisji CO2 poprzez inwestycje w transport publiczny. Wyprodukowane w Chorzowie pociągi będą w stanie pokonać ponad 80 km poza zelektryfikowaną siecią DART dzięki wykorzystaniu czystego zasilania akumulatorowego, co pozwoli zastąpić stary tabor spalinowy na niezelektryfikowanych jeszcze liniach.

– Cieszymy, że produkowane w Chorzowie pociągi w jeszcze większym stopniu będą służyć podróżnym w obszarze metropolitarnym Dublina i całej Irlandii. Produkowana w zakładzie Alstom Konstal modułowa platforma pociągów podmiejskich X’trapolis cieszy się bardzo dużym powodzeniem, czego dowodem jest sprzedaż na poziomie 6 tys. sztuk na całym świecie. Wyprodukowane przez nas zespoły zostaną specjalnie dostosowane do potrzeb programu DART+. Liczymy, że doświadczenia Kolei Irlandzkich i Alstom będą inspiracją także dla Polski, gdzie jest ogromny potencjał rozwoju nowoczesnych, w pełni zrównoważonych sieci metropolitarnych – uważa Sławomir Cyza, prezes i dyrektor zarządzający Alstom w Polsce, Ukrainie i Krajach Bałtyckich.

Strona 1 z 2
REKLAMA 740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Mogą Cię zainteresować
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM #1]