REKLAMA 1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP #1]

Pierwsze ze 130 przegubowych autobusów elektrycznych już wożą pasażerów w Warszawie

  • 27 marca 2020 15:30
  • : : autor: PARA
Reklama

Konwiktorska – Natolin: to trasa, na którą na linii 503 wyjechał pierwszy – spośród 130 zamówionych – zeroemisyjny Solaris Urbino 18 electric, o numerze taborowym 5870. Od początku roku do Warszawy trafiają kolejne elektryki z tego - pozyskanego przez Solarisa w lipcu zeszłego roku - kontraktu.

– To wielki krok dla mieszkańców Warszawy ku poprawie jakości powietrza w stolicy. To również doskonały przykład zarządzania nowoczesną komunikacją miejską i transformacji transportu miejskiego na zrównoważony – przekonuje Javier Calleja, Prezes Zarządu Solaris Bus & Coach S.A. – Mieszkańcy Warszawy będą mogli korzystać z udogodnień związanych z włączeniem do taboru MZA wszystkich 130 elektryków jeszcze w tym roku.

Każdy z 130 przegubowych, elektrycznych Urbino to niezwykle cichy, w pełni bezemisyjny autobus komunikacji miejskiej, o pojemności pasażerskiej 133 osób. Pojazdy są wyposażone w baterie typu Solaris High Power o pojemności 150 kWh. Są to baterie o dużej ‘gęstości mocy’, co oznacza, że mogą zostać naładowane w bardzo krótkim czasie prądem o dużym natężeniu. Co ważne, baterie te charakteryzują się długim czasem życia i dużą liczbą cykli ładowania. Podobne rozwiązania bateryjne producent zastosował m.in. w autobusach elektrycznych jeżdżących w Brukseli czy Barcelonie.

Uzupełnianie energii w bateriach jest możliwe poprzez ładowarki zajezdniowe typu plug-in oraz za pomocą pantografów. Każdy z warszawskich przegubowych elektryków jest wyposażony w dwa gniazda ładowania: nad prawym przednim nadkolem oraz za ostatnimi drzwiami, pantograf zaś został zamontowany na dachu pojazdu.

- Zakup 130 elektrycznych autobusów przegubowych marki Solaris jest dla nas wielkim wydarzeniem. Dzięki tej i innym naszym inwestycjom taborowym będziemy mogli szczycić się już wkrótce niemal 500 pojazdami zeroemisyjnymi i niskoemisyjnymi. To jeden z najlepszych wyników w Europie i bardzo dobra wiadomość dla mieszkańców Warszawy – mówi Jan Kuźmiński, Prezes Zarządu Miejskich Zakładów Autobusowych Sp. z o.o.

Współpraca producenta z Bolechowa z MZA Warszawa sięga 1997 roku. To do dziś największy klient Solarisa. Na przestrzeni 24 lat producent autobusów dostarczył tam już ponad 1100 pojazdów, w tym 21 napędzanych energią elektryczną. Zgodnie z założeniami spółki MZA, do roku 2022 jedną trzecią warszawskiego taboru będą stanowiły pojazdy z napędem alternatywnym: elektrycznym, hybrydowym oraz gazowym.

REKLAMA 740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Mogą Cię zainteresować
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM #1]