REKLAMA 1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP #1]

Skoszarowanie, izolacja, kontakty zdalne sposobem na funkcjonowanie gospodarki

  • 16 maja 2020 09:43
  • : : autor: AMC
Reklama

Nie tylko górnictwo musiało dostosować się do nowych warunków pracy w dobie pandemii koronawirusa. Energetyka, wodociągi, koleje i inne niezbędne dla funkcjonowania Polaków przedsiębiorstwa wdrożyły odpowiednie procedury. W niektórych z nich skoszarowano część pracowników.

PGE Energia Ciepła w swoich elektrociepłowniach wprowadziła ostry reżim sanitarny.

– To wiąże się z wdrożeniem w życie wielu działań prewencyjnych, chroniących pracowników przed zarażeniem – mówi Przemysław Kołodziejak, p.o. prezesa zarządu PGE Energia Ciepła.

Dodaje, że oprócz zapewnienia pracownikom podstawowych środków ochrony, jak maseczki czy płyny dezynfekujące, wprowadzono szereg procedur i zasad ograniczających ekspozycję osób na kontakt z potencjalnym nosicielem wirusa.

PGNiG w związku z pandemią do odwołania zamknął wszystkie Biura Obsługi Klienta PGNiG Obrót Detaliczny. Zachęca do korzystania z elektronicznych form kontaktu. Ta forma sprawdza się, bo spółka z miesiąca na miesiąc notuje rekordowe wzrosty podpisanych elektronicznie umów. Podobne rozwiązanie testuje Tauron. Narzędzie ma ułatwić obsługę klientów online. Chodzi m.in. o możliwość podpisywania dokumentów zdalnie, a także o wyeliminowanie konieczności przesyłania umów w formie papierowej. Niedawno odmrożono trzy z zamkniętych Punktów Obsługi Klienta – w Katowicach, Wrocławiu i Krakowie. Spółka zapewnia, że placówki wyposażone zostały w dodatkowe środki ochrony osobistej dla pracowników i klientów. Ze względów bezpieczeństwa, w punktach stacjonarnych obsługiwani są klienci, którzy wcześniej zamówią wizytę poprzez infolinię lub czat. Od połowy marca, kiedy zamknięto POK-i, Tauron obsłużył zdalnie niemal milion klientów. To nie wszystko. Dzięki zrealizowanym wcześniej inwestycjom, monitoring węzłów cieplnych oraz odczyty liczników ciepła realizowane są całkowicie zdalnie – bez konieczności kontaktu pracowników spółki z mieszkańcami budynków.

PKP Energetyka skoszarowała 90 pracowników 12 dyspozytur mocy. Zanim spółka rozpoczęła tę akcję, wszystkim pracownikom, którzy mieli pracować przez kilkadziesiąt dni w izolacji, wykonano testy na obecność koronawirusa. Pracują na dwie zmiany, 24 godziny na dobę, przez cały miesiąc. Po tym czasie następuje wymiana ekipy.

Tzw. krytyczną infrastrukturę obsługują m.in. przedsiębiorstwa wodociągowe. W Dąbrowskich Wodociągach, aby zapewnić ciągłość dostaw wody oraz odbiór i oczyszczanie ścieków, zastosowano rotacyjny system pracy pracowników fizycznych z tygodniową zmianą.

Jak informuje prezes spółki Andrzej Malinowski, pracownicy zostali rozmieszczeni w różnych obiektach, aby maksymalnie ograniczyć kontakty międzyludzkie.

– Taka organizacja pracy zabezpiecza ciągłość dostaw wody dla mieszkańców Dąbrowy Górniczej – podkreśla prezes Malinowski.

Sprawy urzędowe w zakładach wodociągowych w większości kraju załatwiane są tak, aby maksymalnie ograniczyć konieczność wychodzenia z domu klientów. Ograniczono kontakt  poprzez zamknięcie Biur Obsługi Klienta. Wiele spraw załatwia się za pośrednictwem e-BOK lub poczty mailowej. Wstrzymano odczyty wodomierzy i odroczono ich wymianę.

REKLAMA 740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Mogą Cię zainteresować
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM #1]