REKLAMA 1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP #1]

W Niemczech testy systemu automatycznego prowadzenia pociągów

  • 3 czerwca 2020 13:23
  • Autor: AMC
Reklama

To drugie, po premierze pierwszego na świecie pociągu z napędem wodorowym, innowacyjne rozwiązanie w zakresie transportu przyszłości testowane w Dolnej Saksonii. Projekt badawczy wdrożenia systemu automatycznego prowadzenia pociągów rozpocznie się w 2021 r., testowy przejazd zaplanowano na początek 2023 r.

Projekt firmy Alstom rozpocznie się w 2021 r. we współpracy z Regionalnym Stowarzyszeniem Aglomeracji Brunszwiku, Niemiecką Agencją Kosmiczną oraz Uniwersytetem Technicznym w Berlinie.

Po wyborze tras i urządzeń niezbędnych do zautomatyzowanych przejazdów odbędą się testy z udziałem Przedsiębiorstwa Kolejowego Metronom, przewoźnika z Dolnej Saksonii oraz dwóch pociągów regionalnych Coradia Continental, należących do Spółki Kolei Regionalnych Aglomeracji Brunszwiku.

- W przyszłości zautomatyzowane pociągi zoptymalizują działanie kolei regionalnej, ograniczą zużycie energii elektrycznej oraz zwiększą komfort podróży. W ten sposób zautomatyzowana jazda przyczyni się do ochrony klimatu oraz zapewni wkład do rozwoju nowoczesnego systemu kolei. Po opracowaniu pierwszego na świecie pociągu wodorowego Coradia iLint oraz jego testach zakończonych sukcesem, Alstom po raz kolejny obejmuje pozycję pioniera innowacji w dziedzinie automatycznego prowadzenia, teraz dla pociągów regionalnych, wcześniej dla systemów metra – mówi Jörg Nikutta, dyrektor zarządzający Alstom w Niemczech i Austrii

Dwa pociągi zostaną wyposażone w Europejski System Sterowania Pociągiem (ETCS) oraz dodatkowe urządzenia systemu automatycznego prowadzenia pociągów (ATO). Urządzenia te umożliwią automatyczne prowadzenie pociągów, testując przy tym różne stopnie automatyzacji (GoA): GoA3 dla regularnej obsługi pasażerskiej oraz GoA4 podczas manewrowania. GoA3 to w pełni autonomiczny przejazd pociągu, uwzględniający jednak udział asystenta, który w nagłych wypadkach może zainterweniować. GoA4 jest przeznaczony do jazdy bezobsługowej, podczas której na pokładzie personel nie jest obecny, istnieje jednak możliwość kontroli zdalnej.

Wnioski z tego projektu przyczynią się do dalszego rozwoju regulacji prawnych i procesowych, które będą porządkować kwestie związane z ATO. Dolna Saksonia będzie wiodła w tym prym i może mieć pewność, że zautomatyzowane pociągi regionalne wyposażone w GoA3 będą wkrótce gotowe do produkcji seryjnej.

REKLAMA 740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]

Komentarze (wyłączono)
Mogą Cię zainteresować

REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM #1]