Te polski miasta stawiają na autobusy elektryczne
- 13 sierpnia 2020 20:51
- : : autor: PARA
Choć ostatnie półrocze przyniosło Europie wiele trudności i wyzwań związanych z epidemią koronawirusa, firma Solaris minione kilka miesięcy wykorzystała bardzo produktywnie. Był to szczególne intensywny czas jeśli chodzi o realizację kontraktów na dostawy autobusów elektrycznych w Polsce.
Pierwszy autobus elektryczny Solaris dostarczył na polski rynek w 2015 r. Dziś już ponad 150 tych bezemisyjnych pojazdów jeździ po ulicach 20 polskich miast. Ponad 300 kolejnych znajduje się w produkcji lub jest w trakcie dostaw. W najbliższych miesiącach, flota elektrycznych Solarisów w Polsce będzie stanowiła imponującą liczbę 490 pojazdów, dostarczonych do 33 miast. A nowych kontraktów wciąż przybywa.
Prekursorem zmian w Polsce była Ostrołęka, która jako pierwsza zamówiła elektryczne Solarisy, ale jako pierwsze do ruchu zostały włączone te wyprodukowane dla Jaworzna. Dziś we flocie PKM Jaworzno jeżdżą 23 elektryczne Solarisy, a kolejnych 20 sztuk jest w trakcie produkcji.
Nowoczesne autobusy elektryczne, wyposażone w zaawansowane rozwiązania bateryjne i innowacyjne systemy bezpieczeństwa, w pakiecie z kompleksową obsługą posprzedażową, wybrały dotychczas: Bełchatów, Bielany, Bolesławiec, Chodzież, Ciechanów, Godzianów, Gręboszów, Inowrocław, Jaworzno, Katowice, Konin, Kozienice, Kraków, Kutno, Lublin, Łomianki, Malbork, Miechów, Ostrołęka, Ostróda, Ostrów Wielkopolski, Oświęcim, Poznań, Radom, Rzeszów, Sochaczew, Sosnowiec, Stalowa Wola, Szczecin Szczytno, Toruń, Tychy, Warszawa, Włocławek oraz Września.
Nie należy tu też zapominać o Gdyni, która w imponujący sposób rozwija swój bezemisyjny, trolejbusowy transport już od lat, a ostatnio wzbogacając swoją flotę o tzw. „supertrolejbusy”, czyli Solarisy Trollino wyposażone w baterie trakcyjne, takie jak w autobusach elektrycznych, ładowane z trolejbusowej trakcji. Śmiało można powiedzieć, że to Solaris jest jednym z głównych autorów przemian w transporcie publicznym w Polsce.