REKLAMA 1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP #1]

Co drugi z nas marzy o samochodzie elektrycznym

  • 2 września 2020 12:40
  • : : autor: AMC
Reklama

Polacy lubią nowoczesność, oszczędności i dbanie o środowisko. Ponad połowa polskich respondentów, przebadanych przez InsightOut Lab, chciałaby mieć samochód elektryczny. Zaś dwie trzecie badanych nie wie, że taki pojazd można ładować ze zwykłego gniazdka. Zdecydowana większość respondentów nie wie, co trzeba zrobić, żeby zamontować domową stację ładowania samochodów elektrycznych.

Po Polsce jeździ 6056 samochodów elektrycznych (dane Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych , maj 2020 r.). W porównaniu z liczbą aut spalinowych to wciąż niewielki odsetek, choć udział samochodów na prąd rośnie w bardzo dynamicznym tempie. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen, to tempo prawdopodobnie mogłoby jeszcze wzrosnąć, gdyby nie często powtarzane stereotypy.

Choć samochody elektryczne są w dużej mierze postrzegane stereotypowo, to jednak bardzo duży odsetek Polaków deklaruje chęć posiadania auta na prąd. Na pytanie „Czy chciałbyś mieć auto elektryczne?” 18 proc. badanych odpowiada, że zdecydowanie tak, a 34 proc., że raczej tak, co daje łączny odsetek odpowiedzi pozytywnych na poziomie 52 proc.

Uzupełnieniem powyższych deklaracji mogą być deklaracje zakupowe Polaków, które zbadało PSPA. Niemal co trzeci z respondentów deklaruje, iż bierze pod uwagę zakup samochodu elektrycznego w ciągu najbliższych trzech lat.

Co mogłoby stać na przeszkodzie w realizacji tych deklaracji? Jak się okazało, w dużej mierze mogą to być stereotypy i niewiedza, że wiele aut elektrycznych już dziś spełnia potrzeby, o których Polacy mówią w badaniu.
Respondenci zapytani o to, gdzie chcieliby ładować samochód elektryczny, gdyby go mieli, najczęściej wskazują na garaż (48 proc.). Nieco rzadziej, choć również bardzo często, wskazywali na: miejsce parkingowe (43 proc.), parking publiczny (39 proc.), miejsce pracy ( 39 proc.), galerie handlowe lub sklepy (38 proc.).

Strona 1 z 2
REKLAMA 740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Mogą Cię zainteresować
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM #1]