Kampania informacyjna skierowana do odbiorców prądu i gazu
- 27 stycznia 2021 14:34
- : : autor: AMC
To już siódma edycja kampanii edukacyjno-informacyjnej Towarzystwa Obrotu Energią. Celem kampanii jest propagowanie wiedzy o rynku energii elektrycznej i gazu oraz budowanie zdrowej konkurencji opartej na zasadach fair play. W kampanii uczestniczą największe spółki energetyczne: Enea, Energa Obrót z Grupy ORLEN, innogy Polska, Polkomtel oraz TAURON Sprzedaż - czytamy w informacji prasowej.
– Hasło przewodnie kampanii to „Dbaj o dobrą energię. Najlepiej w dobrym towarzystwie” – wyjaśnia Marek Kulesa, dyrektor biura TOE.
– Chcemy podkreślić wartość międzypokoleniowej wymiany opinii i doświadczeń. To najczęściej członkowie rodziny, np. wnuczkowie lub dzieci, pomagają osobom starszym w podejmowaniu decyzji. Wybór sprzedawcy prądu i gazu jest jedną z nich – podkreśla.
Kampania „Sprawdź kto” przypomina siedem zasad – co robić oraz czego unikać przy zawieraniu umów: Upewnij się, jaką firmę reprezentuje handlowiec, Nie spiesz się – dokładnie zapoznaj się z ofertą, Zachowaj egzemplarz umowy, Masz 14 dni na odstąpienie od umowy zawartej poza punktem sprzedaży usług, Uważaj na fałszywe SMSy i wiadomości e-mail, Używaj tylko bezpiecznych haseł i loginów, Bądź eko – zamów e-fakturę.
Kampania jest odpowiedzią na pojawiające się w dalszym ciągu nieuczciwe działania przedstawicieli handlowych niektórych firm. Do najczęstszych metod należy sytuacja, gdy przedsiębiorstwo posługuje się nazwą, która jest łudząco podobna do marki innego znanego sprzedawcy. Zdarza się, że w ten sposób wprowadza się klientów w błąd i doprowadza do podpisania niechcianej bądź nieopłacalnej umowy. W ostatnim czasie dodatkowo pojawił się też problem związany z bezpieczeństwem w internecie.
Spoty radiowe będzie można usłyszeć na antenie wybranych stacji, a materiały wideo i bannery będą szeroko promowane za pośrednictwem Internetu. Reklamy pojawią się również w prasie.
Głównym medium kampanii jest strona www.sprawdzkto.pl, a całość uzupełnia profil społecznościowy www.facebook.com/sprawdzktopl/. Patronat nad kampanią objął Urząd Regulacji Energetyki oraz Federacja Konsumentów.