REKLAMA 1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP #1]

Nasze wybory mają znaczenie: Twój ekologiczny odcisk

  • 16 lutego 2021 09:19
  • : : autor: AMC
Reklama

Na ochronę środowiska naturalnego wpływ w mniejszym lub większym stopniu ma każdy z nas, jednak świadomość ekologiczna społeczeństw nadal jest niewystarczająca, aby wpływ ten minimalizować. Potwierdzeniem tego są wyniki badania opinii publicznej, zrealizowane przez Instytut IQS na potrzeby kampanii edukacyjnej #rePETujemy, z których wynika, że 70 proc. Polaków uważa opakowania z tworzyw sztucznych za najmniej przyjazne środowisku ze wszystkich dostępnych na rynku rozwiązań, a faktycznie jest zupełnie odwrotnie - informują organizatorzy kampanii.

 

- O gazach cieplarnianych niemalże każdy słyszał i mniej więcej wie, że mają one negatywny wpływ na środowisko. Niestety, niewiele osób ma jednak świadomość tego, że ma w tym swój duży udział. Jak pokazały badania Green Generation 2020, aż 80 proc. Polek i Polaków nie wie, czym jest ślad węglowy! Upraszczając jego definicję najprościej można powiedzieć, że jest to całkowita suma emisji gazów cieplarnianych wytwarzanych bezpośrednio lub pośrednio przez daną osobę, ale też organizację, wydarzenie lub produkt. Dlatego dokonywanie świadomych wyborów konsumenckich ma ogromne znaczenie - czytamy w informacji prasowej.

Gdy kraje zdały sobie sprawę, że różne aktywności człowieka mają wpływ na produkcję i emisję gazów cieplarnianych powstała potrzeba zdobycia narzędzi, które pozwolą to mierzyć i mieć nad tym kontrolę. Stąd właśnie narodziła się idea śladu węglowego. 

Organizatorzy kampanii przypominają, że pierwszym krajem, który zaczął wyliczać ślad węglowy zarówno dla produktów, jak i całych przedsiębiorstw była Wielka Brytania. Było to wynikiem tego, że zdecydowanie przekraczała normy emisji. Kalkulatory do obliczania śladu węglowego zaczęły dostarczać wymiernych wskaźników pozwalających przedsiębiorstwom na redukcję emisji i co ważne ciągłe monitorowanie postępów pod tym względem.

Strona 1 z 3
REKLAMA 740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Mogą Cię zainteresować
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM #1]