REKLAMA 1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP #1]

W Bytomiu ruszyła Szkoła Prototypowania

  • 12 maja 2021 12:27
  • : : autor: AMC
Reklama

Bytomianie z ulicy Miarki skarżą się na nadmierny hałas i prędkość samochodów, zbyt małą liczbę przejść dla pieszych i brak zieleni. Jak można rozwiązać choć część tych problemów? Odpowiedzi szukają eksperci z miast Metropolii. Po rozmowach z ludźmi korzystającymi z tego miejsca na co dzień oraz badaniach transportowych zespół opracuje koncepcję nowej organizacji ruchu i wdroży ją w formie tymczasowej, a sposób funkcjonowania przekształconej przestrzeni podda ocenie jej użytkowników. Wyniki testów będą podstawą projektu zmian docelowych - informuje Urząd Miejski w Bytomiu.

Mieszkańcy ulicy Miarki wskazują, że ulica, przy której mieszkają, jest niebezpieczna i głośna. Zwracają też uwagę na jeżdżące za szybko samochody osobowe i ciężarowe, zatarasowane chodniki oraz pieszych przebiegających przez jezdnię między autami.

Realizując proces rewitalizacji Śródmieścia oraz chcąc wyjść naprzeciw oczekiwaniom społecznym, zdecydowaliśmy się na udział w pilotażowym programie, dzięki któremu ulica ma szansę na pozytywne zmiany. Mam nadzieję, że wypracowane rozwiązania pogodzą potrzeby zarówno jej mieszkańców, jak i korzystających z niej kierowców – mówi Michał Bieda, zastępca prezydenta Bytomia. 

Kto pracuje nad pomysłem?

– Nie wszyscy kierowcy stosują się do ograniczeń prędkości, co powoduje, że w stosunku do innych ulic Śródmieścia, na Miarki dochodzi do największej liczby zdarzeń drogowych i jest tam głośno. Pomiary hałasu wskazują na 75dB, co sprawia, że dłuższe przebywanie w tym miejscu przy największym natężeniu ruchu jest szkodliwe dla zdrowia. Kwestią często zgłaszaną przez mieszkańców są również problemy z wyjazdem z podwórek czy trudności w poruszaniu się pieszo. Postaramy się poszukać rozwiązań – mówi Paweł Wittich, zastępca dyrektora ds. technicznych Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów.

Strona 1 z 2
REKLAMA 740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Mogą Cię zainteresować
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM #1]