REKLAMA 1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP #1]

Firma z branży OZE stawia na audyt cieplny

  • 28 października 2021 09:22
  • : : autor: AMC
Reklama

Rośnie popularność pomp ciepła jako głównego źródła ogrzewania. Polski rynek odnotowuje systematyczny wzrost sprzedaży tych produktów. Np. w  2020 roku sprzedaż wzrosła aż o 108 proc. względem roku 2019! A rynek wciąż idzie do przodu. Pojawiają się też dodatkowe usługi. Np. SOLENERGA dodatkowo przeprowadza w budynku audyt cieplny.

Doradca techniczny z kamerą termowizyjną przeprowadza ankietę, a następnie dokonuje wizji lokalnej budynku. Na ekranie kamery wyświetlają się te miejsca w obiekcie, z których ucieka ciepło.

- Sprawdzanie rozkładu temperatury w budynku jest prostą i bezinwazyjną metodą na wykrycie i późniejsze wyeliminowanie nieszczelności oraz mostków termicznych - mówi Paweł Cygan, dyrektor sprzedaży w Solenerga.

W informacji prasowej czytamy, że klient dostaje wynik audytu cieplnego: zdjęcia i opracowanie z informacją np. które okna są nieszczelne, czy ciepło nie ucieka nam na załamaniach ścian z sufitem etc. Takie dogłębne badanie budynku pozwala też na dobranie idealnej rozmiarowo pompy ciepła do wielkości mieszkania czy domu. Dzięki temu można zmniejszyć zapotrzebowanie budynku na energię nawet do 20 proc., czyli o tyle samo zmniejszyć miesięczne opłaty.

- Pompy ciepła wykorzystują darmową energię z wody lub powietrza, dzięki czemu można sporo zaoszczędzić na rachunkach za ogrzewanie – mówi Łukasz Ciołkowski, prezes Solenerga.

- To pozwala zrekompensować koszt inwestycji w pompę, która klientom może początkowo wydawać się wysoka. Ważny jest także tak istotny dziś wątek ekologiczny: pompy ciepła nie produkują żadnej lokalnej emisji zanieczyszczeń powietrza - dodaje.

 

Poprawa efektywności energetycznej przekłada się na niższe koszty prowadzenia działalności. Dane rynkowe wskazują na ciągły rozwój rynku fotowoltaicznego w Polsce. Według danych Agencji Rynku Energii moc zainstalowanej fotowoltaiki w Polsce wyniosła na koniec maja niemal 5 GW. Oznacza to wzrost o 119,8 proc. w stosunku do maja 2020 r. W kwietniu 2021 moc elektryczna zainstalowana dla wszystkich źródeł energii wyniosła 52,2 GW. Tym samym energia wyprodukowana przez energię słoneczną stanowiła ok.10 procent.

 

REKLAMA 740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Mogą Cię zainteresować
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM #1]