REKLAMA 1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP #1]

Coraz bliżej zakazu sprzedaży nowych aut spalinowych

  • 13 czerwca 2022 16:23
  • : : autor: AMC
Reklama

Parlament Europejski chce wprowadzenia w 2035 roku zakazu sprzedaży nowych samochodów spalinowych. Przejście na transport neutralny dla klimatu wymaga podjęcia wielu działań mających na celu skłonienie konsumentów do mobilności bezemisyjnej - informuje Konfederacja Lewiatan.

- Wyznaczanie celów w zakresie emisji CO2 na rok 2035 wydaje się przedwczesne w momencie, gdy nie zapewniono jeszcze rozbudowy odpowiedniej infrastruktury – uważa Związek  Pracodawców Motoryzacji i Artykułów Przemysłowych, członek Konfederacji Lewiatan.

Unia Europejska chce zakazać sprzedaży zarówno diesli, jak i aut benzynowych. Nowe przepisy dotyczące emisji dla samochodów osobowych mają zaostrzyć normy obowiązujące obecnie i skłonić firmy motoryzacyjne do zwiększenia produkcji aut elektrycznych, a w roku 2035 w ogóle zakazać sprzedaży samochodów spalinowych.

Branża motoryzacyjna w Europie i Polsce jest w pełni zaangażowana w zapewnienie neutralnej dla klimatu mobilności do 2050 roku, zgodnie z celami Porozumienia Paryskiego. W skali europejskiej i w Polsce przeznacza się miliardy euro na rozwój nowych technologii dla samochodów elektrycznych, inwestuje miliardy euro w zakładach produkcyjnych oraz w nowopowstające zakłady produkcji baterii do pojazdów elektrycznych.

Przejście na transport neutralny dla klimatu wymaga podjęcia szeregu działań mających na celu skłonienie konsumentów do mobilności bezemisyjnej. Obejmują one różne opcje technologiczne, zachęty fiskalne i niefiskalne oraz stymulujące środki regulacyjne. W Europie, ale szczególnie w Polsce, ze względu na znaczenie przemysłu motoryzacyjnego i niższą siłę nabywczą w porównaniu do starych krajów członkowskich UE, ważne jest, aby przejściem tym zarządzać w sposób akceptowany społecznie, uwzględniając również potrzebę zapewnienia mobilności po przystępnych cenach i zapobiegania „ubóstwu mobilności”. Przejście nie odbędzie się za darmo: ochrona klimatu wymaga zwiększonych wysiłków (finansowych i innych) ze strony wszystkich zainteresowanych stron. Należy omówić i uzgodnić w przejrzysty sposób sprawiedliwy podział tych wysiłków – mówi Paweł Wideł, prezes Związku Pracodawców Motoryzacji i Artykułów Przemysłowych.

Strona 1 z 2
REKLAMA 740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Mogą Cię zainteresować
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM #1]