WydarzeniaOpinie
REKLAMA 1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP #1]

Europejskie stolice w nowej odsłonie na Europejski Tydzień Mobilności 2022

  • 19 września 2022 09:45
  • Opracowała: AMC
Reklama

Dott, wiodący europejski operator mikromobilności, przygotował serię wizualizacji, które pokazują, jak mogą wyglądać największe miasta naszego kontynentu, jeśli ich rozwój będzie zrównoważony oraz oparty na mieszkańcach, a nie na transporcie samochodowym.

 

Celem tego projektu jest wywołanie dyskusji i zainspirowanie do rozpoczęcia działań mających na celu uwolnienie miast od ruchu samochodowego, korków i zanieczyszczeń. Powstał on w związku z Europejskim Tygodniem Mobilności (16-22 września), a także przypadającym na czwartek 22 września Światowym Dniem bez Samochodu.

Operator przedstawia szereg pomysłów na to, jak poprawić komfort życia w danych miastach, jednocześnie dbając o jego rozwój: Londyn – wizualizacja pokazuje zacienione przestrzenie w odpowiedzi na rekordowe temperatury tego lata, uwzględnia również przestrzeń widowiskową, dużo zieleni oraz publiczne ekrany informacyjne. Rzym – ilustracja prezentuje kawiarnię na świeżym powietrzu, z której można podziwiać zabytkową architekturę, przestrzenie są zacienione, a wokół jest mnóstwo zieleni. Paryż – w projekcie pojawia się ekran z wnętrza paryskiej opery, jest tu dużo zacienionych miejsc dla publiczności, zastosowano kostkę brukową i murawę. Bruksela – tutaj wykorzystano elementy sztuki i rzeźby w miejscach publicznych, ukazano targi na świeżym powietrzu, sklepy, kawiarnie oraz kwiatowe kompozycje nawiązujące do brukselskiego dywanu kwiatowego.
 
E-rowery i e-hulajnogi są integralną częścią wizji przyjaznych środowisku miast przyszłości. W przedstawionych wizualizacjach zostały wydzielone dla nich miejsca parkingowe w pobliżu węzłów komunikacji miejskiej oraz specjalne ścieżki.
 
- Nasze miasta mogą się zmienić i tak wyglądać, jeśli zaczniemy inaczej myśleć o środkach transportu. Flota e-hulajnóg Dott jest przyjazna środowisku, a do tego w pełni zintegrowana z komunikacją miejską w przypadku bardziej złożonych podróży. Udowadniamy, że wydajne, bezpieczne i niedrogie podróżowanie po mieście jest możliwe bez samochodu – mówi Michał Paprocki, General Manager z Dott.
 
Nie tylko w Polsce, ale i w całej Europie coraz więcej osób wybiera elektryczne hulajnogi czy rowery do podróżowania po mieście. Większość (58 proc.) decyduje się na nie, aby zaoszczędzić cenny czas, a dojazd do pracy jest najpopularniejszym powodem korzystania z nich (41proc).
 
Europejscy użytkownicy Dott uważają też, że rozwój mikromobilności pozytywnie wpływa na otoczenie. Prawie połowa z nich (41proc.) zaznacza, że do wyboru e-hulajnogi motywuje ich przede wszystkim chęć uwolnienia miast od korków. Ponad jedna trzecia (32 proc.) jest z kolei gotowa przemieszczać się w ten sposób częściej, gdy powstanie bezpieczniejsza infrastruktura.
 
Dott przykłada dużą wagę do społecznego wymiaru prowadzonego biznesu oraz promowania transportu przyjaznego dla środowiska. Operator wyznaczył sobie precyzyjne cele w tym zakresie: ridedott.com/sustainability.

REKLAMA 740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Mogą Cię zainteresować
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM #1]