Największy przetarg PKP Intercity
- 4 listopada 2022 14:38
- Opracowała: AMC
PKP Intercity ogłosiły największy w swojej historii przetarg na zakup nowego taboru kolejowego. Po realizacji zamówienia park taborowy przewoźnika powiększy się aż o 300 nowych wagonów, a prawo opcji umożliwia zakup dodatkowych 150 pojazdów. Dzięki temu znacząco poprawi się komfort podróżowania.
– Polska stała się liderem w inwestycjach transportowych w Europie, a działania takie jak to dzisiejsze są tego najlepszym dowodem. Z pełnym przekonaniem stawiamy na rozwój polskiej, ekologicznej kolei, a zakup przez naszego narodowego przewoźnika kilkuset nowoczesnych, bezpiecznych i komfortowych wagonów będzie bardzo dużym krokiem w kierunku kolei jako wiodącego środka transportu. Nowa jakość przyciąga kolejne miliony podróżnych do pociągów – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
– Coraz wyższa jakość staje się wyróżnikiem polskiej kolei. Jak pokazuje tegoroczna popularność usług PKP Intercity, podróżni wyraźnie dostrzegają te zmiany, dzięki czemu coraz częściej wybierają pociąg jako środek transportu w podróżach długodystansowych. Ten trend jest stabilny, a jeszcze umocnią go intensywne inwestycje taborowe, które sprawiają, że podróżowanie koleją staje się coraz prostsze i bardziej komfortowe. 450 nowoczesnych wagonów to milowy krok dla rozwoju PKP Intercity i polskiej kolei – stwierdził wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.
Rozpoczęcie dostaw wagonów zostało zaplanowane na 2025 rok. Nowe pojazdy, które rozpędzą się do 200 km/h, będą wykorzystywane w kategorii średniej – jednej z trzech nowych kategorii połączeń, które PKP Intercity planuje uruchamiać w perspektywie 2030 roku. Pociągi kategorii średniej połączą główne aglomeracje, będą zatrzymywać się w mniejszych ośrodkach, a także będą kursować za granicę. Wagony będą homologowane do wykorzystania na sieciach kolejowych Czech, Niemiec, Austrii, Słowacji, Węgier i Litwy.
Zakupione w przetargu ogłoszonym przez PKP Intercity wagony wprowadzą nowe standardy i wytyczą innowacyjne kierunki projektowania taboru w Polsce. Składy zostały zaprojektowane zgodnie nowym podejściem do designu, które dotyczy zarówno kwestii wizualnych, jak i technicznych. Przygotowany projekt nowych pojazdów jest pakietem rozwiązań stylistycznych i funkcjonalnych, który stanie się powtarzalnym, intuicyjnym i charakterystycznym standardem PKP Intercity.