REKLAMA 1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x250 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP #1]

BYD stawia na Europę: pierwsza fabryka na Węgrzech i 1 300 km zasięgu

  • 11 września 2025 10:03
  • Opracował: Rafał Wąsowicz
Reklama

Na targach IAA Mobility 2025 w Monachium chiński gigant motoryzacyjny BYD zaprezentował swoje strategiczne plany dla Europy, potwierdzając silne zaangażowanie w rozwój elektromobilności na Starym Kontynencie.

Najważniejszą informacją jest fakt, że kompaktowy elektryczny hatchback Dolphin Olphin Surf otrzymał maksymalną, pięciogwiazdkową ocenę w testach Euro NCAP i będzie pierwszym pojazdem produkowanym przez BYD w Europie – w nowo powstającej fabryce w Szeged na Węgrzech. Produkcja ma ruszyć jeszcze w 2025 roku.

Na stoisku w Monachium zadebiutował również SEAL 6 DM-i TOURING – pierwszy kombi BYD z technologią hybrydową DM Hybrid, oferujący rekordowy zasięg ponad 1 300 km na jednym tankowaniu i ładowaniu. Producent zapowiedział także rozwój infrastruktury ładowania: do połowy 2026 roku w Europie powstanie 200–300 stacji Flash Charging, umożliwiających ultraszybkie uzupełnianie energii.

Kolejną nowością jest program BYD Certified Pre-Owned, obejmujący auta używane. Każdy samochód przejdzie 179-punktową kontrolę, a bateria będzie objęta gwarancją utrzymania co najmniej 90% pojemności. W pakiecie znajdzie się także pomoc drogowa i dodatkowe usługi serwisowe.

BYD a rynek europejski

BYD jasno deklaruje, że do 2028 roku wszystkie pojazdy sprzedawane w Europie mają być produkowane lokalnie, co ma zminimalizować koszty logistyczne i ominięcie ceł importowych. Poza fabryką węgierską planowana jest także produkcja w Turcji, a firma rozważa uruchomienie trzeciego zakładu oraz fabryki baterii. Według prognoz S&P Global Mobility, sprzedaż BYD na rynkach europejskich ma sięgnąć 186 tys. aut w 2025 roku i wzrosnąć do 400 tys. sztuk rocznie w 2029 roku. To wyraźny sygnał dla tradycyjnych producentów z UE, że konkurencja z Chin staje się coraz bardziej realnym wyzwaniem.

BYD a rynek polski

W Polsce BYD zadebiutował w 2024 roku, otwierając pierwszy salon w Warszawie. Obecnie oferuje m.in. modele Seal, Seal U i Dolphin, a także hybrydowy Seal 05 DM-i, którego ceny zaczynają się od 129 900 zł. Popularny elektryczny SUV Atto 3 dostępny jest od ok. 170 tys. zł. Producent zapowiada rozwój sieci sprzedaży w kolejnych dużych miastach – w tym w Poznaniu, Wrocławiu, Krakowie i Szczecinie. Wraz ze startem europejskiej produkcji w 2025 roku polscy klienci mogą liczyć na większą dostępność i krótsze terminy dostaw.

REKLAMA 740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA740x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Mogą Cię zainteresować
REKLAMA 1110x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1110x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM #1]